Вчені знайшли докази наявності води по всьому Місяцю

Новий аналіз карт ближньої та дальньої сторін Місяця показує, що в освітлених Сонцем скелях та ґрунтах є безліч джерел води та гідроксилу.

Атака по карті

Під час нового аналізу вчені виявили докази наявності води практично по всьому Місяцю.

Дослідники з Інституту планетології прийшли до цього дивовижного нового відкриття, поглянувши по-новому на карти мінералогії Місяця, які, за їхніми словами, показують, що молекули води на природному супутнику нашої планети поширені набагато ширше, ніж вважалося раніше.

Ці карти мінералів, отримані як з видимого, так і зі зворотного боку Місяця індійським космічним кораблем «Чандраяан-1» у період з 2008 по 2009 рік, показують, що навіть сонячні частини супутника нашої планети, схоже, містять воду, на що не очікували.

"Майбутні астронавти, можливо, зможуть знаходити воду навіть поблизу екватора, використовуючи ці багаті на воду райони", — сказав Роджер Кларк, старший науковий співробітник інституту і провідний автор нової статті про відкриття, опублікованій в Planetary Science Journal. «Раніше вважалося, що тільки полярний регіон і, зокрема, глибоко затінені кратери на полюсах були місцем, де води могло бути вдосталь».

Теорія кольору

Як зазначається в прес-релізі Інституту планетарних наук, зображувальний спектрометр Чандраяана-1, по суті, шукав колірні характеристики води та гідроксилу — або OH, який містить один кисень і один водень, на відміну від двох виявлених у H2O — у відбитому сонячному світлі з місячної поверхні.

У той час як звичайні камери можуть бачити лише три кольори — червоний, синій і зелений — спектрометри, подібні до того, що встановлений на інноваційному індійському орбітальному апараті, запущеному 16 років тому, можуть бачити 85 кольорів, включаючи як видимий спектр, так і інфрачервоний.

Зрештою дослідники виявили кольори, що відповідають воді та гідроксилу, практично скрізь, куди б вони не подивилися, хоча їх було набагато менше на картах місячних морів або вулканічних басейнів, що відзначають наймолодші частини Місяця.

Брама кратера

Ще більш цікаво те, що PSI також виявив, що камені, витягнуті з метеоритів, що впали на Місяць, були найбільш багаті на воду, але залишені ними кратери, як правило, містили більше гідроксилу, ніж H2O, що дозволяє припустити, що після дії підповерхнева місячна вода може випаруватися і залишити після себе патину OH.

«Ми бачимо місячну поверхню зі складною геологією, зі значною кількістю води в надрах та поверхневим шаром гідроксилу», — сказав Кларк. «Як освітлення кратерів, так і вулканічна активність можуть вивести на поверхню багаті водою матеріали, і обидва вони спостерігаються у місячних даних».

Ці результати можуть навіть мати значення для майбутніх місячних колоністів, які, можливо, зможуть нагрівати місячне каміння, щоб отримувати воду.

"Знання того, де знаходиться вода, не тільки допомагає зрозуміти геологічну історію Місяця, — сказав Кларк, — але й те, де астронавти можуть знайти воду в майбутньому".

Джерела: Planetary Science Institute