Вчені виявили на Марсі величезний резервуар схованої води

НАСА
Використовуючи сейсмічні дані, вчені кажуть, що вони вперше виявили на Марсі рідку воду, що знаходиться в пастці на кілька миль під поверхнею планети.

Ну, ну, ну...

Дослідники кажуть, що вперше виявили рідку воду на Марсі, в резервуарі, що знаходиться за кілька миль під поверхнею Червоної планети.

Результати, опубліковані в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences, можуть допомогти пояснити, що сталося з океанами Марса після того, як вони зникли три мільярди років тому.

Досі залишками вологої епохи на планеті були замерзлі ділянки вічної мерзлоти на полюсах планети. Однак завдяки цьому останньому відкриттю виявляється, що хоча поверхневі океани можуть зникнути, вода все ще може існувати в ще більших кількостях під землею.

"Наша оцінка рідкої води перевищує обсяги води, які, можливо, заповнювали древні марсіанські океани", — розповів The Guardian співавтор дослідження Вашан Райт, доцент Океанографічного інституту Скрипса Каліфорнійського університету в Сан-Дієго.

Хороші вібрації

Відкриття в буквальному сенсі є сейсмічним: дослідники використовували дані, зібрані за допомогою посадкового модуля Mars InSight Lander, що вийшов з ладу, про більш ніж тисячу марсіанських землетрусів (марсотрусів), щоб з'ясувати, що відбувається під землею.

Вимірявши швидкість сейсмічних хвиль, що викликали ці вібрації, а потім зіставивши її з моделями фізики гірських порід та гравітаційними даними, дослідники змогли зібрати воєдино склад земної кори, через яку пройшли ці акустичні сигнали.

"Насправді це ті самі методи, які ми використовуємо для пошуку води на Землі або для пошуку нафти й газу", — розповів BBC співавтор Майкл Манга, професор наук про Землю і планети в Каліфорнійському університеті в Берклі.

І найкраще пояснення побаченого, за словами дослідників, — це шар потрісканих порід, наповнений водою, похований на глибині від шести до 12 миль усередині марсіанської кори.

Тайник

Колись на Марсі, як і на Землі, були океани та річки. Але близько чотирьох мільярдів років тому більшість захисної атмосфери зникла. І впродовж наступних сотень мільйонів років щезла і вся вода. Вважалося, що його частина пішла в космос. Тепер це схоже на те, що значна кількість цієї води пішла під землю.

Це може змінити наше уявлення про те, як розвивалися клімат та геологія планети. І так: це також дуже перспективний ключ до пошуку життя на Червоній планеті. Манга припускає, що саме водоймище може бути «населеним середовищем».

«Це, безумовно, вірно і для Землі: у глибоких шахтах є життя, на дні океану є життя», — йдеться у заяві Манги про роботу. "Ми не знайшли жодних доказів існування життя на Марсі, але принаймні ми визначили місце, де в принципі має бути можливість підтримувати життя".

Що стосується того, що це означає для людського життя, яке коли-небудь зможе закріпитися на планеті: не так уже й багато. Вода, мабуть, знаходться занадто глибоко, щоб потенційні колоністи могли її коли-небудь використовувати, але не дозволяйте цьому затьмарити це зіркове відкриття.

Джерела: The Guardian, BBC