Китайські вчені видобули воду з місячного ґрунту

Вчені з Китаю розробили простий спосіб вилучення великої кількості води з місячного ґрунту.

Грунт говорить

Використовуючи нову методологію, вчені з Китаю відкрили простий спосіб вилучення води з місячного ґрунту.

Як повідомляє South China Morning Post та інші видання, новий метод був випробуваний на зразках місячного ґрунту, доставлених китайською місією «Чан'є-5» у 2020 році — першою за 44 роки, яка повернула зразки місячного ґрунту на Землю.

Ці результати, опубліковані в журналі The Innovation, заснованому у 2020 році молодими китайськими вченими, показують, що поселенці місячних баз можуть не тільки виробляти потенційно придатну для пиття воду з місячного ґрунту, а й використовувати побічні продукти процесу видобутку води, щоб допомогти побудувати їхні бази.

При аналізі зразків дослідники з Китайської академії наук виявили, що вони містять поряд з іншими елементами високі концентрації водню та кисню.

За даними державної телекомпанії CCTV, при нагріванні до температури, що перевищує 1800 градусів за Фаренгейтом (982℃), ці елементи виділяють водяну пару. Цікаво, що сам ґрунт, мабуть, теж плавиться після досягнення цього температурного порога.

Ґрунтові води

Окрім передбачуваного виділяння водяної пари, в ході експериментів дослідники також дізналися про місячний ґрунт більше, ніж було відомо раніше.

Наприклад, деякі з багатих на водень мінералів, виявлених у зразках місячного ґрунту Чан'є-5, мабуть, утворилися в результаті мільярдів років впливу сонячного вітру. При нагріванні ці сполуки створюють не тільки водяну пару, але також залізо та керамічне скло.

Стверджується, що всього один грам місячного ґрунту здатний виробляти від 51 до 76 міліграмів води. Відповідно, дослідники заявили, що з тонни такого ґрунту можна отримати 13 галонів води (~49 літрів).

Команда Китайської академії наук, згідно SCMP, передбачає, що на майбутніх місячних базах місячний ґрунт можна буде нагрівати, фокусуючи сонячне світло за допомогою увігнутих дзеркал. За словами вчених, залізо, отримане як побічний продукт цього методу, також може бути використане для створення електроніки, а розплавлений ґрунт потенційно може знайти застосування і в будівельних конструкціях.

Хоча дослідники попередили, що будуть потрібні додаткові дослідження, щоб визначити можливість видобутку води на Місяці за допомогою цього нового методу нагрівання, результати, проте, є новаторськими — і немає жодних сумнівів у тому, що космічні конкуренти Китаю киплять від того факту, що не вони зробили відкриття першими.

Джерела: South China Morning Post