Вчені перевірили, чи зможе космічний телескоп виявити життя на Землі

ETH Zurich / Life Initiative
Вчені змоделювали роботу запропонованого космічного телескопа та навчили його на Землі, щоб побачити, чи зможе він знайти ознаки життя.

Планета тут

У нас є справді епічні новини.

На Землі й справді є життя.

Команда американських і європейських учених підтвердила це не таке вже дивне спостереження після того, як вони змоделювали роботу запропонованого космічного телескопа, а потім сфокусували телескоп на Землі, розглядаючи її як далеку екзопланету, щоб подивитися, чи зможе інструмент знайти докази життя.

Подібним обхідним шляхом вчені зможуть оцінити майбутні характеристики космічного телескопа під назвою LIFE або Великого інтерферометра для екзопланет, коли його буде розгорнуто в космосі для пошуку екзопланет, схожих на нашу.

Вчені докладно розповіли про свої висновки у дослідженні, опублікованому в The Astronomical Journal. Наразі немає точної дати, коли розпочнеться будівництво телескопа LIFE, який знаходиться під контролем швейцарського університету ETH Zürich, але ця стаття принаймні показує, що його амбіції життєздатні.

Ознаки життя

Учені створили синтетичну версію Землі та попросили змодельовану версію телескопа вивчити її на предмет «біосигнатур» або хімічних речовин в атмосфері, які могли б вказувати на життя, наприклад закис азоту та метильовані галогени.

"Ці біогенні гази найбільше відповідають продуктивній глобальній фотосинтетичній біосфері", — пишуть вчені.

Телескоп LIFE, який насправді складатиметься з п'яти супутників, що працюють у тандемі, працюватиме, вловлюючи інфрачервоне випромінювання в атмосфері екзопланет. Вчені сподіваються, що на основі цих необроблених даних вони можуть розрахувати хімічний склад атмосфери екзопланет.

Кінцева мета амбітного проєкту — детальніше вивчити від 30 до 50 екзопланет, за розміром порівнянних із Землею, і подивитися, чи є проблиск життя в їхніх атмосферах. Астрономи зосередять свої пошуки на системах, що знаходяться на відстані не більше ніж 65 світлових років від нас.

Якщо LIFE дійсно буде розгорнутий, він може багато в чому допомогти відповісти на одну з найбільших загадок Всесвіту: чи ми самі?

Джерела: ETH Zürich