Джеймс Вебб помітив можливі ознаки життя на далекій планеті

НАСА
Дослідники підкреслюють, що виявлення молекули диметилсульфіду на планеті, що знаходиться на відстані 120 світлових років, є «ненадійним», і для підтвердження її присутності необхідні додаткові дані.

Гіцейські мрії

Космічний телескоп імені Джеймса Вебба НАСА виявив перше, але цікаве свідчення того, що екзопланета, що знаходиться на відстані близько 120 світлових років від нас, може бути покрита величезним океаном, на якому, можливо, є життя.

Телескоп виявив молекулу під назвою диметилсульфід (ДМС), яку можуть виробляти тільки живі організми, принаймні тут, на Землі — на планеті, що отримала назву K2-18 b.

Дослідники також виявили в атмосфері планети метан і вуглекислий газ, що вказує на те, що це може бути «Гіцейська» планета, покрита океаном і багата на водень атмосферу.

K2-18 b обертається навколо своєї батьківської зірки, холодного карлика в сузір'ї Лева, на відстані близько 120 світлових років від нас, у населеній зоні системи, а це означає, що технічно він отримує достатньо радіації від зірки, щоб на її поверхні могла існувати рідка вода.

Вона була вперше виявлена ​​місією НАСА К2 ще у 2015 році, але тільки завдяки докладним спостереженням Джеймса Вебба дослідникам вдалося виявити присутність цих молекул — і ажіотаж навколо цього відкриття відчутний.

Світ океану

За розміром планета знаходиться десь між Землею та Нептуном, це тип екзопланети, який називають «субнептунами». Оскільки ці планети настільки не схожі на жодну планету в нашій Сонячній системі, ми можемо лише будувати обґрунтовані припущення про їхню природу, як вказує НАСА у своїй заяві.

"Хоч такого типу планет не існує в нашій сонячній системі, субнептуни є найбільш поширеним типом планет, відомих на цей момент у галактиці", — сказав Субхаджит Саркар з Кардіффського університету, співавтор ще не рецензованої статті про відкриття у заяві.

"На сьогодні ми отримали найбільш докладний спектр населеної зони субНептуна, і це дозволило нам визначити молекули, що існують у його атмосфері", — додав Саркар.

Але ще зарано робити висновок про те, що K2-18 b рясніє життям, і дослідники відразу заявили, що терміново необхідні додаткові дані.

"Якщо це підтвердиться, це буде величезна подія, і я відчуваю відповідальність за те, щоб зробити це правильно, якщо ми робимо таку велику заяву", — сказав Бі-Бі-Сі керівник групи Нікку Мадхусудхан, професор Кембридзького університету.

На щастя, додаткові дані вже отримані завдяки спектрографу MIRI (середнього інфрачервоного діапазону) JWST.

«Наша кінцева мета — виявлення життя на екзопланеті, що живе, що змінить наше розуміння нашого місця у Всесвіті», — сказав Мадхусудхан у своїй заяві. «Наші результати є багатообіцяльним кроком на шляху до глибшого розуміння світів Хайса в цьому дослідженні».

Джерела: НАСА