Хаббл виявив найближчий до нашої зіркової системи світ розміром із Землю

NASA, ESA, L. Hustak (STScI) / Futurism
Завдяки космічному телескопу «Хаббл» астрономи змогли підтвердити, що за кілька десятків світлових років від нас існує скеляста екзопланета.

Новий рок на кварталі

Вчені за допомогою космічного телескопа «Хаббл» виміряли розмір невеликої екзопланети, що знаходиться всього за 22 світлові роки від нас, підтвердивши, що на сьогодні це найближчий із відомих на сьогодні світ розміром із Землю до нашої Сонячної системи.

Планета, названа LTT ​​1445Ac, вчені вперше виявили планету минулого року, а тепер уважно вивчили світ, коли він проходив перед своїм Сонцем, маленькою зіркою червоного карлика, у небесній події, відомій як транзит.

Ґрунтуючись на своїх висновках, опублікованих як нове дослідження в Астрономічному журналі, з'ясовується, що екзопланета є скелястим світом, схожим на наш, з діаметром у 1,07 разу більше земного, хоча з масою близько 1,37 земної, її поверхня гравітація трохи вища.

Звідти його характеристики ще більше розходяться з нашим власним світом. Наприклад, температура його поверхні складає 500 градусів за Фаренгейтом, що виключає будь-яку реальну надію на потенційне життя чи придатність до життя.

Пропущені об'єкти

Екзопланети складно знайти, а ще важче детально спостерігати. Вони малі в порівнянні з зірками й не випромінюють власного світла, залишаючись переважно прихованими в темних просторах Всесвіту.

Щоб побачити їх, астрономи здебільшого покладаються на небесну подію, відому як транзит, коли планета проходить між нашим земним телескопом та зіркою. Це призводить до падіння світла зірки, і якщо нам пощастить, наші вчені зможуть зловити це в дії, що дозволить астрономам каталогізувати інший світ, який інакше залишився б непоміченим.

Коли LTT 1445Ac була вперше виявлена, дослідники використовували для спостереження за нею супутник НАСА для дослідження транзитної екзопланети (TESS). Космічний телескоп зробив свою роботу, зробивши знахідку, але його потужності було недостатньо, щоб надати переконливі дані.

Погляд на пасовище

Дослідників непокоїло, що те, що спостерігав TESS, було «ковзним транзитом», тобто екзопланета лише ковзнула по межі своєї зірки, тим самим скидаючи будь-які потенційні виміри. На щастя, Хаббл врятував ситуацію.

«Була ймовірність, що ця система має невдалу геометрію, і в цьому випадку ми не зможемо виміряти правильний розмір». сказала Емілі Пасс із Гарвард-Смітсонівського центру астрофізики у заяві про роботу. «Але завдяки можливостям Хаббла ми визначили його діаметр».

Хоча зараз Хаббл затьмарений своїм нащадком Джеймсом Веббом, у Хаббла все ще є багато трюків у рукаві, і дослідники сподіваються, що подальші дослідження з використанням будь-якого телескопа покажуть, яку атмосферу має екзопланета розміром із Землю — якщо вона взагалі є.

Джерела: ScienceAlert