Космічний телескоп Вебба щойно впритул розглянув екзопланету

НАСА
Міжнародна група дослідників за допомогою космічного телескопа Джеймса Вебба NASA обчислила кількість теплової енергії, що надходить від скелястої екзопланети TRAPPIST-1c.

Око-шпигун

Космічний телескоп Джеймса Вебба щойно уважно вивчив TRAPPIST-1c, кам'янисту екзопланету, розташовану приблизно за 40 світлових років від нас у зірковій системі TRAPPIST-1.

Але, перш ніж покладати надії, вкрай малоймовірно, що планета може стати притулком для прибульців, не кажучи вже про те, щоб стати новим будинком для людства. Дослідження, нещодавно опубліковане міжнародною групою вчених у журналі Nature, передбачає, що TRAPPIST-1c є вкрай непридатною для життя.

"Наші результати узгоджуються з тим, що планета є голим камінням без атмосфери", – заявила в заяві НАСА Лаура Крейдберг, науковий співробітник Інституту астрономії Макса Планка в Німеччині та співавтор дослідження – "або планета з дуже тонкою атмосферою CO2 (тонше), ніж на Землі або навіть на Марсі) без хмар."

Гарячі камені

TRAPPIST-1 — червоний карлик, найпоширеніший тип зірок у нашій галактиці. Чим більше ми дізнаємося про планети, що обертаються навколо них, тим більше у нас інформації про можливість життя на цих зірках.

Але в цьому випадку здається, що життя на TRAPPIST-1c є вкрай малоймовірним.

Вивчаючи дані, зібрані за допомогою Mid-Infrared Instrument Джеймса Вебба, дослідники з'ясували, скільки випромінювання планета отримує від своєї батьківської зірки, що дозволило їм розрахувати, наскільки гаряча кам'яниста екзопланета.

А враховуючи розрахункову денну температуру поверхні близько 225 градусів за Фаренгейтом (107°C), схоже, що TRAPPIST-1c практично не має атмосфери, що робить її непридатною для життя, яким ми його знаємо.

Близнюк Венери

Дослідники були здивовані цими результатами, враховуючи деякі разючі відмінності між кам'янистою планетою та нашою Сонячною системою.

"TRAPPIST-1c цікава тим, що по суті є близнючкою Венери: вона приблизно такого ж розміру, як Венера, і отримує таку ж кількість випромінювання від своєї зірки-господаря, як Венера отримує від Сонця" — сказав Крейдберг. "Ми думали, що вона може мати щільну атмосферу з вуглекислого газу, як у Венери".

Проте, додав Крайдберг, дуже примітно, що ми взагалі можемо вимірювати таку інформацію, і відкриття, швидше за все, продовжуватимуться.

"Дивно, що ми можемо це виміряти", – сказав Крейдберг. "Уже кілька десятиліть виникають питання про те, чи можуть кам'янисті планети зберігати атмосферу".

Джерела: НАСА