Телескоп Вебба зафіксував пилову бурю на планеті в іншій зоряній системі

Wizard of Oz
Вперше за межами нашої Сонячної системи спостерігалася пилова буря, і це відкриття зробив космічний телескоп Джеймса Вебба.

Темно і бурхливо

Пилова буря вперше спостерігалася за межами нашої Сонячної системи, і, природно, це відкриття зробив потужний космічний телескоп Джеймса Вебба.

Прес-реліз на веб-сайті Наукового інституту космічного телескопа докладно описує виявлений JWST шторм, що стався на екзопланеті VHS 1256 b, "масивному коричневому карлику", розташованому приблизно за 40 світлових років від Землі.

"Вас коли-небудь били гарячим піском по обличчю?" — жартує прес-реліз. "Це заспокійливий досвід у порівнянні з нестабільними умовами, виявленими високо в атмосфері планети VHS 1256b".

За допомогою JWST вдалося не лише спостерігати за віддаленою пиловою бурею, але й визначити, з чого складається її атмосфера: "силікатні частинки, від дрібних цяток до дрібних зерен".

«Команда прогнозує, що силікати, які циркулюють у цих хмарах, періодично стають надто важкими й випадають у глибини атмосфери планети», — йдеться у релізі. "Спостереження Вебба також показують чіткі ознаки присутності води, метану та чадного газу, а також свідчать про наявність двоокису вуглецю".

Так багато даних

Майже все, що стосується VHS 1256 b — назва, яка, чесно кажучи, більше схожа на щось, що ви вставили у відеомагнітофон, ніж на планету, — здається екстремальним, судячи з описів на сайті STScI.

Як зазначає BBC у своєму звіті про відкриття Вебба, планета, вперше виявлена ​​у 2015 році за допомогою телескопа Vista в Чилі, це так званий "суперЮпітер" з атмосферою, схожою на газовий гігант Сонячної системи, але набагато більше, від 12 до 18 разів більше маси.

Попри те, що іншим телескопам вдалося зібрати частинами стільки ж інформації про VHS 1256 b, скільки у Вебба, це перший випадок, коли один телескоп отримав так багато даних одночасно.

"Жоден телескоп не виявив стільки особливостей одночасно для однієї мети", – сказав Ендрю Скемер з Каліфорнійського університету в Санта-Крузі, який є співавтором команди, що готується в The Astrophysical Journal Letters. "Ми бачимо безліч молекул в одному спектрі від Webb, які деталізують динамічні хмарні та погодні системи планети".

Хлопці, JWST знову зробив це, і, як завжди, нам просто приємно це бачити.

Джерела: BBC