Астрономи виявили «планету-океан» за 100 світлових років від Землі

Benoit Gougeon/Université de Montréal
Така екзопланета як TOI-1452 b є ідеальним кандидатом для подальшого спостереження за допомогою космічного телескопа Джеймса Вебба.

Планета-океан

Міжнародна група астрономів оголосила про відкриття потенційної екзопланети «планети-океану», що обертається навколо зірки у подвійній системі всього за 100 світлових років від Землі — дразлива нова мета, яка, у разі підтвердження, може стати дразливою новою метою у пошуках інопланетного життя.

Екзопланета, що отримала назву TOI-1452b, трохи більше за розміром і масою в порівнянні з Землею, а також знаходиться в "заселеній зоні", тобто в зоні Золотовласки своєї зоряної системи, де рідка вода може існувати на його поверхні.

"TOI-1452 b – один із найкращих кандидатів на роль планети-океану, виявлених нами на сьогодні", – заявив Шарль Кадьє, провідний автор та аспірант Університету Монреаля. «Її радіус і маса припускають набагато нижчу щільність, ніж можна було б очікувати для планети, яка в основному складається з металу та каменю, як Земля».

Водний світ

Передбачається, що планета кам'яниста, як Земля, але набагато вологіша. Згідно з аналізом команди, вона може складатися з води на 30 відсотків за масою, що значно більше ніж на Землі з менше одного відсотка.

Команда виявила ознаки існування екзопланети з даних, зібраних космічним телескопом NASA Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS). Потім вони відточили свою мету, використовуючи інструмент, прикріплений до обсерваторії Observatoire du Mont-Mégantic (OMM) у Квебеку, Канада, як докладно описано у їхній новій статті.

Зараз дослідники сподіваються отримати космічний телескоп НАСА імені Джеймса Вебба, який може виявитися «важливим для кращого розуміння TOI-1452 b», за словами Рене Дойона, професора та співавтора Університету Монреаля.

"Щойно зможемо, ми забронюємо час на Веббі, щоб спостерігати за цим дивним і прекрасним світом", – додав він.

Джерела: Монреальський університет