Астрономи вважають, що знайшли наймолодшу планету у галактиці

ALMA, University of Florida
Космічний телескоп Вебба незабаром допоможе виміряти світ, що може дати уявлення про те, як сформувався наш власний.

Дитяча планета

Група астрономів з НАСА та Європейського космічного агентства (ЄКА), можливо, виявила наймолодшу планету в нашій галактиці — планету настільки свіжу, що вона все ще повністю огорнута своїми запиленими газоподібними будівельними блоками, Нью-Йорк Таймс повідомляє.

Дослідники оголосили про свої висновки у статті, опублікованій у вівторок у журналі Astrophysical Journal Letters. У ньому вони стверджують, що тілу всього 1,5 мільйона років (для контексту Землі більше ніж 4 мільярдів). Така молода планета ніколи раніше не була ідентифікована і подальший аналіз, ймовірно, дасть безпрецедентний погляд на те, як формуються світи.

"Це схоже на те, ніби ми заглянули у власне минуле", – розповіла NYT Міріам Беністі, астроном з Інституту планетології та астрофізики Гренобля у Франції та співавтор дослідження.

Диск-жокей

Вчені почали вивчення небесного новонародженого минулого року за допомогою високочутливого чилійського телескопа Atacama Large Millimeter/submmillimeter Array (ALMA). ALMA досить чутливий, щоб уловлювати космічні радіохвилі, з яких вчені можуть отримувати масу інформації про небесні тіла.

Нью-Йорк Таймс повідомляє, що за допомогою цього потужного телескопа вчені змогли визначити, що батьківська зірка новонародженої екзопланети, AS 209, оповита навколопланетним диском — кільцем з космічного пилу та газу, що обертається навколо певних зірок і в яких можуть утворюватися планети, місяця та інші скелясті тіла. Ще одна промовиста ознака розвитку Сонячної системи? Вони також виявили, що AS 209 недавно почав спалювати водень. У зіркові роки це означає, що зірка також досить молода.

Зрештою, дослідження порушує набагато більше запитань, ніж дає відповіді. Новонароджена планета, наприклад, знаходиться на дивній відстані від батьківської зірки. Але NYT повідомляє, що незабаром вчені наведуть космічний телескоп Джеймса Вебба на розквітаючу Сонячну систему, і, дізнавшись трохи більше про цей світ, ми сподіваємося дізнатися трохи більше про наш.

Джерела: The New York Times