НАСА оголошує про першу мульті-планетну систему, виявлену завдяки краудсорсингу

За допомогою проекту дослідників екзопланет, вчені-громадяни виявили мульті-планетну систему. Система K2-138 має принаймні п'ять планет, і вона перша, яка виявлена повністю завдяки зусиллям краудсорсингу.

Планети краудсорсингу

В рамках проекту, званого Exoplanet Explorers, група вчених-громадян виявила K2-138, далеку планетну систему, в якій розміщується менше п'яти екзопланет. Це перший раз, коли многопланетная система була виявлена ​​повністю через краудсорсинг.

Астроном UC Santa Cruz Ян Кросфілд і вчений штату Калтех Джессі Крістіансен запустили проект Exoplanet Explorers на онлайн-платформі Zooniverse в 2017 році. Проект дає волонтерам можливість просівати дані з космічного телескопа NASA Kepler для виявлення екзопланет.

У K2-138 може бути навіть більше п'яти планет. Зображення: NASA / JPL-Caltech

«Люди в будь-якому місці можуть увійти в систему і дізнатися, які реальні сигнали від екзопланет виглядають, а потім переглянути фактичні дані, зібрані з телескопа Кеплера, щоб проголосувати за те, класифікувати даний сигнал як транзит або просто шум», сказав Крістіансен в прес-релізі Caltech.

«У нас є кожен потенційний транзитний сигнал, на який дивиться мінімум 10 чоловік, і кожному з них потрібно мінімум 90 відсотків голосів« так »для подальшої оцінки», додала вона.

В квітні 2017 року проект Exoplanet Explorers був представлений в програмі Australia Broadcasting Corporation (ABC) «Зоряні війни». В останню ніч триденного заходу вчені-громадяни виявили K2-138.

Спочатку передбачалося, що це система з чотирма планетами, з тих пір вона була модернізована до системи з п'ятьма планетами. Зрештою, можна було виявити більше планет, що обертаються навколо зірки системи.

Вчені-громадяни

Зусилля добровольців Explorer Exoplanet Explorer свідчать про силу науки громадян. Хоча вони, можливо, не мають докторських ступенів або займають посади в дослідницьких агентствах, ці громадяни все ще допомагають просувати кордону того, що ми знаємо, щоб бути правдою в області науки.

Відкриття K2-138 - це не перший випадок, коли вчені-громадяни допомогли дослідникам, і це не перший випадок, коли Zooniverse полегшило такі дослідження.

В рамках проекту «Чумацький шлях» волонтери допомогли дослідникам виявити джерело яскраво-жовтих нечітких об'єктів, відомих як «жовті кулі». Цивільні вчені на платформі також змогли допомогти експертам підготувати карту тепла для оптимальної відповіді на протязі всього урагану Irma, використовуючи супутникові знімки.

Ці проекти стають можливими завдяки людям, які присвячують свій вільний час підтримки наукових досліджень. Вони не можуть бути вченими-кар'єристами, але вони допомагають нам розгадати таємниці нашого всесвіту.

Література: НАСАКатех