Вчені знайшли органічну речовину у зразку з далекого астероїда

JAXA
Рюгу – навколоземний астероїд, який привернув значну увагу, коли японська місія Хаябуса-2 зібрала зразки та доставила їх на Землю.

Ворота комети

Дослідники виявили «кометну органічну речовину» при вивченні зразків Рюгу, навколоземного астероїда, який у 2018 році відвідав японський космічний корабель «Хаябуса-2».

Місія доставила зразки на Землю у грудні 2020 року, надавши вченим потенційно неоціненну інформацію про походження життя на Землі, яка, на думку деяких дослідників, могла виникнути внаслідок ударів давніх астероїдів.

Тепер групи, що вивчали зразки, дійшли висновку, що поверхні зразків, ймовірно, містять органічні молекули, що підтверджує цю провокаційну теорію.

«Ми припускаємо, що вуглецеві матеріали утворилися з кометної органічної речовини внаслідок випаровування летких речовин, таких як азот та кисень, під час нагрівання, спричиненого ударом», — сказав доцент Вищої школи наук Університету Тохоку та співавтор Мегумі Мацумото у своїй заяві про дослідження. «Це говорить про те, що кометна речовина була перенесена до навколоземної області із зовнішньої частини Сонячної системи».

"Ця органічна речовина може бути маленьким насінням життя, колись доставленим з космосу на Землю", — додав він.

Бризки розплаву

Як докладно описано у статті, опублікованій у журналі Science Advances, команда Мацумото виявила «бризки розплаву» шириною від п'яти до 20 мікрометрів у зразках Рюгу, які, на їхню думку, утворилися, коли кометний пил впав на безатмосферний космічний камінь. У цих бризках вони виявили «вуглецеві матеріали», що нагадують «примітивну органічну речовину».

"Хімічний склад бризок розплаву дозволяє припустити, що водні силікати Рюгу змішалися з кометним пилом", — сказав Мацумото.

Це захопливе відкриття, яке перегукується з дослідженнями НАСА, де вчені зараз вивчають зразки астероїда Бенну, зібрані космічним кораблем OSIRIS-REx.

У жовтневій заяві космічне агентство заявило, що виявило «будівельні блоки життя на Землі» в попередніх зразках, взятих за межами інструменту для збирання проб космічного корабля.

Але дослідники ще мають пройти довгий шлях, перш ніж вони зможуть остаточно заявити, що життя на Землі виникло завдяки органічній речовині з космосу. Але, враховуючи останні результати, вони мають рацію.

Джерела: EurekAlert