НАСА повідомляє, що виявило органічні сполуки на найбільшому супутнику Юпітера

НАСА
«Найбільшу кількість солей та органіки ми виявили у темних та світлих місцях на широтах, захищених магнітним полем».

Що ховається під ним

Космічний зонд НАСА «Юнона» виявив солі та органічні сполуки на поверхні Ганімеда, що дало неоціненну інформацію про історію найбільшого супутника Юпітера.

Відкриття, як докладно описано в новому дослідженні, опублікованому в журналі Nature Astronomy, було зроблено з використанням даних, зібраних бортовим спектрометром зонда Jovian InfraRed Auroral Mapper (JIRAM) під час прольоту Ганімеда, виконаного у 2021 році.

Як найбільший супутник у всій Сонячній системі, Ганімед вже давно цікавить астрономів через величезний океан, що ховається під його крижаною поверхнею, який, за даними НАСА, містить більше води, ніж на всій поверхні Землі.

Останнє відкриття проливає більше світла на склад загадкового океану Ганімеда — і, своєю чергою, на те, як він міг розвиватися протягом загадкових епох минулого нашої Сонячної системи.

Солене море

Щоб отримати дані, «Юноні» довелося пролетіти на висоті 650 миль над галілеєвим місяцем, що дозволило отримати більш докладні зображення поверхні Ганімеда, ніж те, що наразі можливо за допомогою наземних телескопів на Землі.

При цьому зонд виявив сліди гідратованого хлориду натрію та карбонату натрію, а також амонійних солей, таких як хлорид амонію та карбонат амонію, а також органічних сполук.

"Наявність аміачних солей дозволяє припустити, що на Ганімеді, можливо, накопичилися матеріали, досить холодні, щоб конденсувати аміак під час його формування", — сказав Федеріко Тозі, провідний автор дослідження та спів дослідник місії "Юнона", у заяві про роботу. «Карбонатні солі можуть бути залишками льодів, багатих на вуглекислий газ».

Захист від поля

Розташування цих виявлень, схоже, підтверджує теорію про те, що область поблизу екватора Місяця захищена від сильного магнітного поля Юпітера — найпотужнішого з усіх планет Сонячної системи. В іншому випадку, на думку астрономів, без захисту магнітне поле порушить утворення солей та органічних речовин на Ганімеді.

"Ми виявили найбільшу кількість солей та органічних речовин у темних та яскравих місцях на широтах, захищених магнітним полем", — сказав у своїй заяві співавтор Скотт Болтон, головний дослідник "Юнони". "Це говорить про те, що ми бачимо залишки глибокої океанської морської води, яка досягла поверхні цього замерзлого світу".

Наступним пунктом маршруту Юнони є вулканічний пекельний світ Іо, ще один супутник Юпітера, проліт якого запланований на 30 грудня, хоча може пройти ще рік чи два, перш ніж вчені зможуть опублікувати свої висновки з цього питання. прибутковість.

Джерела: НАСА