Вчені перехопили сигнал, якому знадобилося 8 мільярдів років, щоб досягти Землі

CSIRO
Цей сигнал відомий як швидкий радіосплеск (FRB), і він є найстарішим і найпотужнішим з коли-небудь виявлених подібних сигналів.

Орвілл РеденFRBer

Астрономи перехопили загадковий і стародавній радіосигнал, який йшов із найдальших куточків космосу – протягом неймовірних восьми мільярдів років, що більше половини тривалості життя Всесвіту – перш ніж нарешті досягти Землі.

Цей сигнал відомий як швидкий радіосплеск (FRB), і результати астрономів, опубліковані в журналі Science, вказують на те, що це найпотужніший з тих, що коли-небудь спостерігалися. Настільки потужний, що FRB менш ніж за мілісекунду випустив таку ж кількість енергії, яку наше Сонце випромінює за 30 років.

"Цієї потужності достатньо, щоб розігріти в мікрохвильовій печі миску попкорну розміром приблизно вдвічі більше Сонця", — розповів New Scientist співавтор дослідження Раян Шеннон, астрофізик з Технологічного університету Суінберна.

Що могло спричинити такий потужний вибух? Астрономи не впевнені, але дослідники кажуть, що це чудове відкриття допоможе розвіяти таємницю походження FRB, а також надати неоціненний інструмент для вимірювання самого космосу.

"Документ підтверджує, що швидкі радіосплески є звичайним явищем у космосі й що ми зможемо використовувати їх для виявлення матерії між галактиками та кращого розуміння структури Всесвіту", — сказав Шеннон у заяві про роботу.

Нейтронна хвиля

FRB — невловні дивацтва; перший навіть не був виявлений до 2007 року, і відтоді до цього додалося всього близько 50. Цей об'єкт, що отримав позначення FRB 20220610A, був виявлений у червні минулого року за допомогою радіотелескопа ASKAP у західній Австралії.

Коли дослідники скористалися телескопами в Європі та Південній Америці, їм вдалося з'ясувати причину сплеску. Однак вони були вражені, виявивши, що звук виходив набагато далі, ніж вони припускали. Очікуючи знайти галактику-джерело, вони замість цього виявили, що FRB, ймовірно, виник зі скупчення галактик, що зливаються, в якому утворюються нові зірки.

На думку дослідників, це підтверджує переважну теорію про те, що ці спалахи походять від нейтронних зірок, які є колапсуючими ядрами масивних зірок, які вважаються одними з найбільш щільних об'єктів у Всесвіті.

Космічний ліхтарик

Найцікавіше те, що сплеск підтверджує так зване співвідношення Маккара, яке припускає, що чим з більшої відстані прийшов FRB, тим більше дифузного газу між галактиками він виявить на своєму шляху.

«Швидкі радіосплески вловлюють цей іонізований матеріал», — пояснив Шеннон у своїй заяві. «Навіть у майже зовсім порожньому космосі вони можуть «бачити» всі електрони, і це дозволяє нам виміряти, скільки речовини між галактиками».

Цей міжгалактичний матеріал має вирішальне значення для пояснення. Прямо зараз, не маючи можливості це побачити, «якщо ми підрахуємо кількість звичайної матерії у Всесвіті — атомів, з яких ми всі перебуваємо, — ми виявимо, що більше половини того, що має бути там сьогодні, немає», — сказав Шеннон.

Якщо недостатня речовина прихована між галактиками, FRB можуть допомогти її виявити. В іншому випадку нам, можливо, доведеться переосмислити деякі деталі наших космологічних моделей.

Джерела: New Scientist