Вчені виявили структуру, що існувала до того, як з'явився homo sapiens

Larry Barham, University of Liverpool
Археологи виявили ранні свідчення дерев'яної будівлі віком майже півмільйона років.

Дерев'яні справи

Археологи з Європи та Африки виявили найстарішу дерев'яну конструкцію, колись виявлену, віком майже півмільйона років. Це означає, що невідомий вид гомінінів, що передував нам, homo sapiens, імовірно, відповідальний за її створення.

Дослідники виклали свої висновки в недавній статті в науковому журналі Nature, де повідомили, що виявили дерев'яну структуру з «двох переплетених колод, з'єднаних упоперек навмисно вирізаною виїмкою» на ділянці у водоспаді Каламбо, Замбія. і датував його далекими 476 тисяч років тому. У тому ж місці, яке, за словами вчених, ймовірно, було фундаментом для житла або платформи, вони також знайшли чотири інструменти, зроблені з дерева: палицю-копалку, обрізану колоду, клин і зазубрену гілку, кожен з яких також датується до часу сучасних людей.

"Ця знахідка змінила моє уявлення про наших далеких предків", — заявив у своїй заяві професор археології Ліверпульського університету та провідний автор статті Ларрі Бархем. «Забудьте ярлик «кам'яний вік», подивіться, що робили ці люди: вони робили щось нове та велике з дерева. Вони використовували свій інтелект, уяву та навички, щоб створити те, чого вони ніколи раніше не бачили, щось, що ніколи раніше не існувало."

Умілець

Деревина була збережена, тому що водоспад Каламбо постійно замочував деталі, тим самим ізолюючи їх від кисню та киснезалежних бактерій, які могли б їх розкласти. Ця знахідка особливо важлива, оскільки деревина з ранньої кам'яної доби рідко збереглася, що дозволяє зазирнути в життя наших далеких предків.

Окрім захопливого відкриття самих дерев'яних предметів, дослідник сказав, що знахідка малює складнішу картину їхнього життя; що ці гомініди, можливо, не були кочівниками, а натомість провели тривалий період часу, живучи в цьому районі, досить довго, щоб збудувати будову з навколишніх лісів та черпати прісну воду з водоспаду.

Ці ранні гомініди були не єдиними, кого приваблювала ця місцевість. Водоспад Каламбо пізніше став місцем проживання людини розумної та багатої скарбницею археологічних знахідок, починаючи з кам'яного віку і далі. Його значення настільки велике, що його навіть включили до списку Світової спадщини ЮНЕСКО.

Безперечно, відкриття найдавнішої дерев'яної конструкції, створеної руками людини, має внести її до офіційного списку, зміцнивши її важливість для нашого розуміння еволюції людини.

Джерела: EurekAlert