Джеймс Вебб виявив "явні докази" наявності вуглекислого газу в атмосфері екзопланети

НАСА
Космічний телескоп НАСА імені Джеймса Вебба зафіксував перше чітке свідчення про наявність вуглекислого газу в атмосфері планети за межами Сонячної системи.

CO2 є

За даними НАСА, космічний телескоп імені Джеймса Вебба НАСА зробив перше «чітке виявлення» вуглекислого газу в атмосфері планети за межами нашої Сонячної системи.

На жаль, на цій конкретній екзопланеті навряд чи є життя у тому вигляді, в якому ми його знаємо. Газ був виявлений в атмосфері WASP-39 b, гарячого газового гіганта, температура якого досягає 1600 градусів за Фаренгейтом.

Але це потенційно важливе відкриття, яке може дати нам безцінну інформацію про еволюцію екзопланет і, можливо, виявити ознаки газу на інших кам'янистих планетах, схожих на Землю. І, зрештою, це просто ще одна цікава знахідка від Джеймса Вебба.

Планета пари

Екзопланета має діаметр приблизно в 1,3 раза більше, ніж Юпітер, за даними НАСА, і здійснює дуже близький оберт навколо своєї зірки кожні чотири земні дні на відстані близько 700 світлових років від нас.

Хоча вченим вдалося підтвердити присутність інших речовин, включаючи водяну пару та натрій, в атмосферах інших планет, неймовірна чутливість приладів Вебба дозволила астрономам додати до цього списку вуглекислий газ.

Космічна обсерваторія зробила це відкриття, вимірявши яскравість екзопланети у широкому спектрі довжин хвиль за допомогою спектрографа ближнього інфрачервоного діапазону обсерваторії (NIRSpec).

"Щойно дані з'явилися на моєму екрані, мене вразила колосальна функція вуглекислого газу", – сказав у своїй заяві Зафар Рустамкулов, аспірант Університету Джона Хопкінса та вчений Джеймса Вебба.

Це відкриття може призвести до ще більш захоплюючих відкриттів.

"Виявлення такого чіткого сигналу вуглекислого газу на WASP-39 b є гарною ознакою для виявлення атмосфер на менших планетах земного розміру", — сказала Наталі Баталья, керівник групи й науковий співробітник Каліфорнійського університету в Санта-Крузі.

Газові гіганти

Тепер астрономи можуть використовувати ці дані, щоб дізнатися, як екзопланети, такі як WASP-39 b, еволюціонували з часом.

"Вимірюючи цю характеристику вуглекислого газу, ми можемо визначити, скільки твердого і скільки газоподібного матеріалу було використано для формування цієї газової планети-гіганта", — сказав у своїй заяві член команди Майк Лайн з Університету штату Арізона.

Іншими словами, за короткий проміжок часу революційна космічна обсерваторія НАСА вже перевертає світ астрономії з ніг на голову.

"У найближче десятиліття JWST проведе ці вимірювання для різних планет, щоб отримати уявлення про деталі формування планет і унікальність нашої Сонячної системи", – додала Лайн.

Джерела: НАСА