Ядро Землі обгорнуте дном древнього океану, кажуть вчені

Drs. Edward Garnero and Mingming Li at Arizona State University
За допомогою сейсмічних зображень надр Землі в глобальному масштабі дослідники виявили шар між ядром і мантією, який, ймовірно, є щільним, але тонким дном затонулого океану.

Нове покриття для підлоги

Надра Землі таять у собі багато секретів, але вони не можуть вічно ховатися від наполегливих геологів.

У новому дослідженні, опублікованому в журналі Science, дослідники, які проаналізували великі дані сейсмічних зображень з Антарктиди, виявили те, що, на їхню думку, є матеріалом з древнього дна океану, включеним у надра Землі протягом незліченних мільйонів років, щоб досягти того місця, де зараз він недалеко від планетарного ядра. Роздавання? «Тонкий» і помітно щільний шар вклинюється на межі ядра та мантії на глибині близько 2000 миль від поверхні.

"Аналізуючи тисячі сейсмічних записів з Антарктиди, наш метод візуалізації з високою роздільною здатністю виявив тонкі аномальні зони матеріалу в реліктовому випромінюванні скрізь, де ми досліджували", — сказав співавтор дослідження Едвард Гарнеро, професор Школи дослідження Землі та космосу в Університеті штату Арізона, в прес-релізі.

Дивне уповільнення

Свідчення команди відслідковували сейсмічні хвилі, що резонують, випромінювані землетрусами, які, як вони помітили, різко сповільнювалися в деяких частинах реліктового випромінювання. Ці ділянки, що перешкоджають швидкості, відомі як зони наднизьких швидкостей (ULVZ), які більш-менш мають форму гір, що виступають із реліктового випромінювання.

"Товщина матеріалу варіюється від кількох кілометрів до десятків кілометрів", — сказав Гарнеро. «Це говорить про те, що ми бачимо гори в ядрі, які в деяких місцях у п'ять разів перевищують висоту Евересту».

Виходячи з того, що сейсмічні хвилі сповільнювалися в такому тонкому з геологічного погляду шарі, дослідники припускають, що ULVZ повинні складатися з матеріалу з дна древнього океану, набагато щільнішого, ніж навколишня мантія.

Хоча це висловлювалося геологами й раніше, дані дослідників припускають, що ці карликові гори Евересту можуть оточувати все ядро, і ми тільки зараз починаємо це помічати.

Згорнути гори

І ці гори далеко не несуттєві нерівності. Дослідники вважають, що вони можуть відіграти вирішальну роль у визначенні того, як тепло йде з розплавленого ядра Землі. Крім того, цілком імовірно, що цей океанічний матеріал зрештою знову використовується для формування дна океанів сьогодні, поступово викопуючись у результаті вивержень вулканів.

"Сейсмічні дослідження, такі як наші, дозволяють отримати зображення внутрішньої структури нашої планети з найвищим дозволом, і ми виявили, що ця структура набагато складніша, ніж вважалося раніше", — каже провідний автор Саманта Хансен, професор геологічного факультету. наук в Університеті Алабами, у випуску. "Наше дослідження виявило важливі зв'язки між неглибокою та неглибокою структурою Землі та загальними процесами, що керують нашою планетою".

Джерела: Phys.org