Вчені виявили гігантську тверду металеву кулю всередині ядра Землі

Drew Whitehouse/Son Phạm/Hrvoje Tkalčic
Недавнє дослідження виявило новий виразний п'ятий шар Землі глибоко всередині внутрішнього ядра, який може брати участь у формуванні магнітного поля Землі.

Рашистська лялька

Дослідники виявили новий, "найвнутрішній" шар, розташований у внутрішньому ядрі нашої планети, тверду металеву кулю завдовжки 400 миль, яка несподіваним чином реагує на ударні хвилі землетрусів, що реверберують.

Як докладно описано в новій статті, опублікованій цього тижня в журналі Nature Communications, група з двох сейсмологів з Австралійського національного університету виявила, що Земля має «найвнутрішнє внутрішнє ядро», яке могло бути сформоване в результаті «значної глобальної події в минулому».

"Очевидно, що саме найвнутрішнє внутрішнє ядро ​​має щось відмінне від зовнішнього шару", — сказав The Washington Post провідний автор Тхань-Сон Фам, сейсмолог з Австралійського національного університету. «Ми вважаємо, що спосіб [упаковування] атомів у цих двох областях дещо відрізняється».

Створення будинку

Дослідження може пролити світло на те, як наша планета розвивалася мільярди років тому і як змінювалося магнітне поле Землі з часом, перетворюючи планету з негостинної скелі на придатний для життя будинок.

"Вивчення центру Землі — це не просто предмет академічної цікавості, а й те, що проливає світло на саму еволюцію життя на поверхні нашої планети", — пишуть дослідники у статті для The Conversation.

Простіше кажучи, конвекційні потоки глибоко під поверхнею створюють геомагнітне поле Землі, яке, своєю чергою, "захищає життя на Землі від шкідливого космічного випромінювання", пояснили вони.

Хоча це внутрішнє ядро, як і раніше, складається з того ж матеріалу, що й решта внутрішнього ядра, воно має різні властивості, що визначають швидкість проходження сейсмічних хвиль через нього, залежно від напрямку руху. Це явище відоме як "анізотропія".

Вже було помічено, що сейсмічні хвилі Землі рухаються найшвидше, коли вони паралельні обертанню нашої планети. Але, як не дивно, це не відноситься до цього нещодавно відкритого найвнутрішнього внутрішнього ядра, виявили дослідники, припускаючи, що ці хвилі поширюються швидше під іншим кутом.

Дослідники припускають, що ця металева куля могла утворитися в результаті "значної глобальної події", такої як масовий тектонічний зсув, що стався сотні мільйонів років тому.

І враховуючи, що це може бути тим, що дозволило життю процвітати на Землі, це життєво важливий фрагмент головоломки та захоплюючий погляд на давню історію нашої планети.

Джерела: The Washington Post, The Conversation