Вчені виявили зону розплавленого пекла під тектонічними плитами Землі

Нещодавно виявлений шар, розташований під земною корою, може надати вченим більше інформації про тектонічні плити та формування континентів.

М'якотілий

Пекла або щось у цьому роді може бути трохи ближче, ніж ми думали.

Згідно з новим дослідженням, опублікованим у Nature Geoscience, геологи з Корнелльського та Техаського університетів виявили "прихований" шар надгарячих розплавлених порід прямо під земною корою.

«Розплавлений шар розташований приблизно за 100 миль від поверхні і є частиною астеносфери, яка знаходиться під тектонічними плитами Землі у верхній мантії», — наголошується в прес-релізі UT. "Астеносфера важлива для тектоніки плит, тому що вона утворює відносно м'яку межу, що дозволяє тектонічним плитам рухатися крізь мантію".

Хоча в минулому вважалося, що астеносфера в основному тверда, з невеликою кількістю рідини тут і там, щоб послабити її та зробити гнучкішою, це нове відкриття припускає, що її верхній шар, який вважався твердим каменем, міг бути м'якшим. чим колись думали вчені.

Сейсмічний сюрприз

Так співпало, що ідея вивчення астеносфери спала на думку досліднику геолого-геофізичних досліджень Юта та автору основного дослідження Цзюньлінь Хуа «під час вивчення сейсмічних зображень мантії під Туреччиною», яка була якраз місцем катастрофічного землетрусу, внаслідок якого загинули тисячі людей — коли він був докторантом у Брауні.

Вивчаючи ці зображення, Хуа з подивом виявив «ознаки частково розплавленої породи під земною корою» і, зіставивши інші сейсмічні зображення з усього світу, поки у нього не з'явилася складова карта астеносфери, виявив, що частково розплавлена ​​порода гірська порода прямо під земною корою зовсім не була аномальною, але, здавалося, відтворювалася у різних точках «там, де астеносфера була найгарячішою».

"Ми не можемо бурити глибоко в астеносферу, – сказав Естебан Газель, геолог з Корнелльського університету та співавтор дослідження, – але ми можемо висвітлити цю частину планети за допомогою сейсмічних зображень та хімічного складу зразків". які прийшли з надр Землі, так само як лікар використовує сонограму та біохімію крові, щоб визначити стан пацієнта."

Дивні характеристики астеносфери вже давно спантеличують геологів, і з цим новим відкриттям прихованого розплавленого шару, який, як припускають дослідники, може становити половину всієї астеносфери Землі, ми стали на один крок ближче до розуміння цієї дивної планети з нашого.

Джерела: The University of Texas at Austin