Ядро Землі, схоже, перестало обертатися, вважають вчені

Дивовижна знахідка може допомогти розгадати давні таємниці про клімат і геологічні явища.

Цикл віджиму

Згідно з новим дослідженням, внутрішнє ядро ​​Землі перестало обертатися.

Як повідомляє Vice, це може звучати погано, але вчені кажуть, що насправді це не має великого значення.

Нові результати, докладно описані у статті, опублікованій у журналі Nature Geoscience, підтверджують теорію про те, що ядро ​​зупиняється та змінює напрям кожні 60–70 років.

Вимірюючи сейсмічні хвилі, що виникають внаслідок землетрусів глибоко під поверхнею, дослідники виявили, що внутрішнє ядро ​​Землі "може відчувати розворот у багатодесятирічних коливаннях", припускаючи, що на початку 1970-х років стався "ще один поворотний момент".

Перевернути та перевернути

Причини зворотного перемикання, на думку вчених, пов'язані з магнітним полем Землі, що змушує рухатися переважно рідке зовнішнє ядро ​​планети, тим самим змушуючи внутрішнє ядро ​​обертатися і гравітацією.

"Мантія і внутрішнє ядро ​​дуже неоднорідні, тому гравітація між їх структурами має тенденцію притягувати внутрішнє ядро ​​до положення гравітаційної рівноваги, так званого гравітаційного зв'язку", – провідні автори Йі Ян  та Сяодун Сун, пара дослідників, повідомили Vice.

"Якщо дві сили не врівноважені, внутрішнє ядро ​​прискорюватиметься або сповільнюватиметься", — пояснили вони.

Цибуля з розплавленого металу

Ця теорія може пояснити ряд явищ, що спостерігаються, від циклів у кліматичній системі Землі до змін тривалості одного дня.

Насправді «гравітаційний зв'язок між внутрішнім ядром та мантією може спричинити деформацію на поверхні Землі, яка вплине на рівень моря», — повідомили дослідники Vice, пов'язавши її з низкою інших систем, включаючи «глобальну атмосферну циркуляцію і температуру."

Янг та Сун зараз працюють над створенням своєї моделі, розуміючи, як працюють ці механізми та як зміниться обертання внутрішнього ядра в майбутньому.

Але поки що це дражливий погляд на можливий зв'язок між глибокими внутрішніми механізмами нашої планети та їх впливом на життя на поверхні.

Джерела: Vice