Вчені секвенують ДНК віком у 2 мільйони років

Beth Zaiken
Стародавні фрагменти ДНК походять з екосистеми Гренландії, де мастодонти тинялися серед квітучих рослин. Це може містити підказки про те, як вижити за умов потепління клімату.

Міжнародна група вчених відновила ДНК різних рослин, риб і навіть стародавнього мастодонта віком 2 мільйони років.

Це найстаріша ДНК, яку нам колись вдавалося проаналізувати, повідомляє MIT Technology Review. Попередній рекорд було встановлено минулого року, коли вчені відновили часткові геноми сибірського мамонта віком один мільйон років.

Генетичний матеріал був зібраний з давніх відкладень у Гренландії, області світу, де колись був набагато тепліший клімат, що дозволяло процвітати багатій екосистемі флори та фауни.

Деякі зразки були взяті з покладу глини та піску завтовшки 300 футів ще у 2006 році та зберігалися в морозильній камері в Копенгагені.

Висновки можуть дати нам уявлення про те, як місцева екосистема Гренландії змогла адаптуватися до потепління клімату за останні два мільйони років, і як сучасні види рослин можуть пристосуватися до клімату, який зараз нагрівається ще швидше.

"Це клімат, схожий на той, з яким ми очікуємо зіткнутися на Землі через глобальне потепління, — сказав Еске Віллерсльов з Копенгагенського університету, старший автор нової статті про проєкт, опублікований в журналі Nature, — і це дає нам деяке уявлення про те, як природа може реагувати на підвищення температури."

Фрагменти малюють захоплюючу картину того, як могла виглядати Гренландія мільйони років тому.

«Це майже чари — мати можливість скласти таку повну картину стародавньої екосистеми з крихітних фрагментів ДНК, що збереглася», — сказала New York Times палеогенетик з Каліфорнійського університету в Санта-Круз Бет Шапіро.

Відновлена ​​ДНК включає фрагменти квітучих рослин та дерев, видів, які давно не зустрічалися в цьому районі.

"Це екосистема, яка не має сучасного аналога", — сказав Віллерсльов в інтерв'ю MIT Tech. «Це суміш арктичних та помірних видів».

Той факт, що в цьому районі були виявлені залишки ДНК мастодонту, стародавнього та давно вимерлого родича слона, здивував учених.

"Не можна було очікувати там мастодонта і за мільйон років", – сказала Nature Лав Дален, палеонтолог зі Шведського музею природної історії, яка не брала участі в дослідженні.

Зразки північного оленя також виявилися несподіваними.

«Північні олені, на думку палеонтологів, не мали вижити, їх навіть не мало існувати на той час», — сказав Віллерсльов журналу Nature.

Зразки можна було відновити лише завдяки низьким температурам і тому факту, що вони були пов'язані з глиною та кварцом, що значно уповільнювало деградацію ДНК.

Коротко кажучи, це величезне досягнення сучасної науки, яке стало можливим завдяки передовим технологіям секвенування генів і надає надзвичайно рідкісний знімок далекого минулого нашої планети, а можливо і нашого майбутнього.

Джерела: MIT Technology Review