Вчені генетично модифікували випадкову рослину для вирощування кокаїну

Дослідники відтворили весь біохімічний шлях виробництва кокаїну на іншій рослині, що може допомогти людям виробляти цей наркотик для наукових досліджень.

Дехто з вас, безумовно, потішить новину: вчені з Китаю стверджують, що генетично модифікували маловідому рослину для виробництва кокаїну в його листі.

Згідно з New Scientist, дослідники десятиліттями намагалися визначити, як рослина коки — флора, з якої отримують кокаїн, — виробляє сполуку, сприятливу для вечірок. Це складна біохімічна справа, і хоча дослідники останнім часом змогли намітити більшу частину процесів, що відбуваються в рослинах, один ключовий елемент продовжує вислизати від них: як саме хімічний попередник, що отримав назву MPOA, перетворюється на частину кокаїну. молекула.

Дивно, але ця ланка, що бракує, — саме те, що, за словами вчених з Куньмінського інституту ботаніки в Китаї, їм вдалося розкрити. Як докладно описано у новій статті, опублікованій у Журналі Американського хімічного товариства, дослідники змогли ідентифікувати два раніше невідомі ферменти — названі EnCYP81AN15 та EnMT4 — у лінії з виробництва кокаїну.

Зате вчені зламали гени рослини Nicotiana benthamiana, близького родича тютюну, для вирощування ферментів. І вуаля: рослина тютюну дала жалюгідні, але все ж таки захоплюючі 400 нанограмів кокаїну на міліграм висушеного листа, або приблизно одну 25 частину врожаю середньої рослини коки.

Перш ніж хтось із вас занадто схвильований, скажу, що це нововведення не було розроблене для розваги. Попри те, що кокаїн найбільш відомий як наркотик для вечірок, він насправді використовується з медичною метою. В ідеалі ця розробка не тільки проливає світло на біохімічну загадку, але й сприяє тому, щоб ця речовина — анестетик, який зовсім недавно, у 2020 році, був схвалений FDA для контрольованого використання у вигляді назального спрею, — був доступний для фармацевтичних цілей.

"В цей час, – повідомив New Scientist керівник дослідження Шен-Сюн Хуанг, – виробництва кокаїну в тютюні недостатньо, щоб задовольнити попит у масовому масштабі".

"[Цей прорив] може дозволити фармацевтичним компаніям, по суті, ферментувати його і таким чином повністю відмовитися від виробництва на рослинній основі", — Бенджамін Лічман, дослідник з Університету Нью-Йорка. Йорк, який не брав участі у дослідженні, розповів New Scientist.

Цікаво, що Лічман також допускав можливість того, що модифікація рослин для виробництва заборонених речовин може стати фактором торгівлі наркотиками.

"Це вплине на ланцюжок поставок і, можливо, навіть на незаконне виробництво".

Однак на цей момент малоймовірно, що картель оволодіє технологією принаймні протягом деякого часу. Цей новий процес злому генів не зовсім дешевий, і його не можна масштабувати — на цей момент вам краще дотримуватися старого доброго способу просто збирати кокаїн з рослини коки.

Хай там як, це цікава робота, і вона може закласти основу для подальших захоплюючих біохімічних та фармацевтичних досліджень.

Джерела: New Scientist