Астрономи шоковані таємничими радіохвилями, які, здається, суперечать фізиці

CSIRO
Галактичне скупчення Abell 3266 містить плазмову ударну хвилю, викопні залишки божевілля живлення чорної діри.

Помахайте рукою на прощання

Нові спостереження галактичного скупчення, що далеко розкинулося, поставили в глухий кут групу вчених, які розмірковують, чи не відкрили вони нову форму фізики.

У своїй новій статті дослідники Тесса Вернстрем з Університету Західної Австралії та Крістофер Рейслі з Болонського університету в Італії описують, як вони відкрили серію великих об'єктів, що випромінюють низькочастотні радіохвилі, у скупченні галактик площею близько 800 мільйонів світлових років, здається, кидають виклик законам фізики.

Використовуючи радіо- та рентгенівські телескопи, дослідники виявили у скупченні галактик Abell 3266 три великі об'єкти, що випромінюють радіохвилі — викопне радіовипромінювання, радіореліквію та радіоореол.

Ці види об'єктів відносно рідкісні, зазначили дослідники, але не зовсім нечувані.

Збільшити

Ці три об'єкти були занадто слабкими, щоб їх можна було виявити, поки дослідники не застосували складний алгоритм до знімка телескопа скупчення галактик, і при цьому не виявили стародавні залишки надмасивної чорної діри, що створила скупчення галактик.

Зокрема, увагу дослідників привернула радіореліквія Abell 3266, схожа на звуковий удар дуга радіохвиль, яка «наводиться в дію ударними хвилями [що подорожують] через плазму», як вони зазначили у статті для The Conversation.

За словами вчених, цей релікт не схожий на жодний радіооб'єкт, який коли-небудь бачили вчені, через його вкрай незвичайну увігнуту форму, за що він отримав прізвисько "неправильний релікт".

"Якщо це ударна хвиля, ви можете подумати, що вона згинається дугою по краю, – сказав Вернстром ABC Australia, – але ця хвиля перевернута".

Поворот не туди

Тепер дослідники зіткнулися із загадкою.

"Наші кращі фізичні моделі просто не відповідають даним", — пишуть дослідники в The Conversation. "Це вказує на прогалини в нашому розумінні того, як ці джерела розвиваються, прогалини, які ми намагаємось заповнити".

Це означає, що команда має повернутися до креслярської дошки.

"Можливо, тут відбувається якась нова фізика, яку ми не до кінця зрозуміли, — сказав Вернстром, — коли наші моделі не можуть відповідати спостереженням".

Джерела: ABC Australia