Вчені спантеличені загадковим джерелом радіохвиль всередині нашої галактики

Wang, et al.
Він називається ASKAP J173608.2-321635, і астрономам не вдалося з'ясувати, який космічний об'єкт найкраще відповідає його дивним властивостям.

Радіо оркестр

За допомогою надзвичайно чутливого радіотелескопу Australian Square Kilometer Array Pathfinder (ASKAP) група астрономів виявила загадковий радіосигнал, що виходить недалеко від центру нашої власної галактики Чумацький Шлях, повідомляє ScienceAlert.

«Ми представили відкриття й опис ASKAP J173608.2-321635: надполяризованого змінного радіоджерела, розташованого недалеко від Галактичного центру і не має чіткого багатохвильового аналога», — йдеться в препринті про дослідження, яке було прийнято до публікації в The Astrophysical Journal.

Є ймовірність, що сигнал може виходити від космічного об'єкта відомого типу, як вказує ScienceAlert, але вкрай незвичайні радіохвильові сигнатури сигналу спантеличують вчених, роблячи його практично неможливим для пояснення — ще одне свідчення того, що наші знання про нашу власну галактику залишаються болісно неповними.

Невловні сигнали

Сигнал також було дуже важко виявити. Він 13 разів з'являвся в спостереженнях ASKAP в період з квітня 2019 року по серпень 2020 року, але подальші спроби підтвердити його існування за допомогою телескопів по всьому світу не увінчалися успіхом. Але потім, за словами дослідників, він знову почав проявлятися в спостереженнях Австралійського телескопа Compact Array (ATCA) і південноафриканського радіотелескопа MeerKAT на початку цього року.

Ще більше спантеличує те, що невловний сигнал теж не був виявлений в рентгенівських променях або спостереженнях в ближньому інфрачервоному діапазоні, що дозволяє припустити, що його джерелом навряд чи буде спалахує зірка або тісний подвійна система.

За словами вчених, це навряд чи пульсар, вмираюча зірка, яка висвітлює галактику, як маяк, сильно намагніченими випромінюваннями.

Іншими словами, дослідники сушать голову. Жодне з них пояснень не може повністю пояснити це, що призвело до того, що вони припустили, що «ASKAP J173608.2-321635 може представляти частину нового класу об'єктів, що виявляються за допомогою радіозображень» у своїй статті.

Але можуть бути й інші подібні сигнали, стверджують дослідники. З великою кількістю зразків ми нарешті змогли знайти правдоподібне пояснення радіоджерела.

Джерела: ScienceAlert