Японські вчені надрукували на 3Д принтері лабораторний стейк ваґю

Вчені використали стовбурові клітини, виділені з корів ваґю, для 3D-друку альтернативи м’яса, що містить м’язи, жир і кровоносні судини, розташовані так, щоб вони дуже нагадували звичайні стейки.

Ваґю з пробірки

Вченим з Університету Осаки в Японії вдалося надрукувати вирощений в лабораторії стейк, який, за їхніми словами, дуже нагадує продукти, приготовлені з всесвітньо відомих порід великої рогатої худоби ваґю, — екологічно безпечна альтернатива справжньому делікатесу.

Команда зібрала два типи стовбурових клітин у корів ваґю, інкубували їх, а потім перетворила в клітини м'язів, жиру і кровоносних судин, як детально описано в новій статті, опублікованій в журналі Nature Communications.

Кінцевий продукт являє собою тривимірну стопку стейків з високим вмістом жиру розміром п'ять на 10 міліметрів з хитромудрої мармурової яловичини ваґю.

«Використовуючи гістологічну структуру яловичини ваґю в якості зразка, ми розробили метод 3D-друку, який дозволяє створювати складні структури, такі як м'язові волокна, жир і кровоносні судини, — сказав в заяві провідний автор Донг-Хі Канг.

Індивідуальні стейки

Вчені говорять, що цей процес можна навіть використовувати для створення повністю індивідуалізованих шматочків стейка ваґю — мрія будь-якого любителя м'яса, готового спробувати вирощену в лабораторії яловичину.

«Поліпшивши цю технологію, можна буде не тільки відтворювати складні структури м'яса, такі як прекрасне саші з яловичини ваґю, але і вносити тонкі коригування в жирові й м'язові компоненти», — сказала старший автор Мічія Мацусака.

Індустрія лабораторного м'яса починає трансформуватися в повноцінне комерційне підприємство: в червні в Ізраїлі відкривається перша в історії фабрика по вирощуванню м'яса.

Не тільки дослідники з Університету Осаки хочуть створити лабораторний ваґю. Orbillion Bio, стартап з Кремнієвої долини, недавно продемонстрував схожі екзотичні сорти м'яса, включаючи м'ясний рулет ваґю і лося.

Вирощування м'яса в лабораторії дає значні переваги: ​​це не тільки дозволяє уникнути жорстокого поводження з тваринами й потенційно набагато менше впливає на навколишнє середовище, але і клієнти можуть розраховувати на м'ясо, яке повністю відповідає їх особистим уподобанням.

Джерела: Університет Осаки