НАСА виявило «гул», що виходить із-за меж Сонячної системи

NASA / Futurism
Найдальший від Землі космічний корабель "Вояджер-1" НАСА все ще надсилає дані додому, дозволяючи вченим досліджувати простір між зірками.

Майже десять років тому космічний корабель НАСА «Вояджер-1» покинув зовнішній край нашої Сонячної системи та увійшов в міжзоряний простір.

Це був перший випадок, коли космічний корабель зробив це, і це стало кульмінацією майже 35-річної подорожі в космос.

Тепер дослідники копаються в усіх дивовижних даних, які повертаються на Землю, і виявили дещо дивне: фоновий гул за межами нашої Сонячної системи.

«Ми виявляємо слабкий постійний гул міжзоряного газу», — говориться в заяві Стелли Кох Окер, аспіранта Корнелльського університету з астрономії та провідного автора нової статті, опублікованій в журналі Nature Astronomy. «Він дуже слабкий і монотонний, тому що знаходиться у вузькій смузі частот».

Коли "Вояджер-1" подорожував за геліопаузу, кордон між нашою Сонячною системою і міжзоряним простором, в міжзоряне середовище, його наукові інструменти реєстрували постійний потік плазмових хвиль.

Це відкриття може дозволити нам краще зрозуміти форму геліосфери, захисного міхура навколо Сонячної системи й те, як на неї впливає постійне зіткнення міжзоряного газу.

Система плазмових хвиль "Вояджера-1" виявила зрушення в газах після того, як вони перетнули геліопаузу. Між нападами сильних сонячних вивержень, викликаних Сонцем, був безперервний гул, характерний звук міжзоряних газів.

«Міжзоряне середовище подібна тихому або легкому дощу», — сказав у своїй заяві старший автор дослідження Джеймс Кордес з професора астрономії Джорджа Фельдштейна. «У разі сонячного спалаху це схоже на виявлення спалаху блискавки під час грози, а потім знову йде легкий дощ».

Це унікальна можливість вивчити щільність міжзоряного простору.

«У нас ніколи не було можливості оцінити [щільність міжзоряного простору]», — сказав Шамі Чаттерджі, співавтор і дослідник Корнелла. «Тепер ми знаємо, що нам не потрібно випадкова подія, пов'язане з Сонцем, для вимірювання міжзоряної плазми».

Іншими словами, не дивлячись на те, що "Вояджер-1" знаходиться на відстані 14 мільярдів миль, вчені й раніше можуть отримати привабливі погляди на те, на що схоже космос за межами нашої власної зоряної системи.

Джерела: CNET