За межами Сонячної системи космос набагато щільніший

НАСА
У міру того як космічні зонди "Вояджер" просуваються все далі за межі нашої Сонячної системи, вони проходять через все більш щільні області міжзоряного простору.

Зустріч з опором

"Вояджер-2", космічний зонд, запущений в 1977 році, який, нарешті, покинув нашу Сонячну систему у 2018 році, записує дивні дані в міжзоряному просторі.

За даними ScienceAlert, при проходженні кордону нашої Сонячної системи "Вояджер-2" зауважив збільшення, а не зменшення щільності частинок в навколишньому його середовищі. Виходячи з припущення, що це порожнеча космосу, астрономи очікували, що щільність міжзоряного простору впаде, але тепер "Вояджер-2" підтверджує аналогічні повідомлення, отримані з "Вояджера" за рік до цього.

Важке повітря

До того, як будь-якої зонд "Вояджер" залишив Сонячну систему, вчені очікували, що в міжзоряному просторі щільність плазми складе всього 0,002 електрона на кубічний сантиметр, повідомляє ScienceAlert. Але згідно з дослідженням, опублікованим в The Astrophysical Journal Letters, зонди насправді вимірювали набагато більш високі значення при виході з сонячної системи. «Вояджер-1» зафіксував щільність 0,055 у 2013 році, а «Вояджер-2» — 0,039 у 2019 році.

З того часу обидва зонди вимірювали навіть більш високу щільність плазми, як показало дослідження Університету Айови, що припускає, що простір, через яке вони подорожують, насправді стає все більш заповненим речами в міру того, як вони віддаляються.

Шукаю відповіді

У вчених є кілька можливих пояснень, наприклад, магнітна інтерференція, що ущільнює електрони навколо кордонів Сонячної системи, або сонячний вітер, що створює щільну стіну з частинок, які несуться поза досяжністю. Але, можливо, буде потрібно нове покоління космічних зондів, щоб з'ясувати, що насправді відбувається.

«Невідомо, — писали дослідники у своїй статті, — чи зможуть «Вояджери» працювати на досить великій відстані, щоб розрізняти ці два класи моделей».

Джерела: ScienceAlert