Дані НАСА показують свідоцтва древніх «мегаповенів» на Марсі

НАСА
Вчені виявили масивні брижі на поверхні Марса, ймовірно, утворені древніми мегаповенями й покриваючими планету грозовими хмарами.

Сезон штормів

Мільярди років тому Марс міг бути похований під потужними гігантськими повенями.

В останні роки вчені виявили докази наявності значної кількості води на поверхні Марса і під нею. Але це тільки верхівка айсберга: дослідження, опубліковане в цьому місяці в журналі Nature Scientific Reports, передбачає, що гігантські «мегапаводки» могли вирізати особливості поверхні Червоної планети й навіть змінити її клімат, що значно змінило наше розуміння минулого Марса.

Біблійні пропорції

Вчені Корнелльського університету і Каліфорнійського технологічного інституту підозрюють, що повені почалися, коли на Марс впав метеорит близько 4 мільярдів років тому.

В результаті удару було б досить тепла, щоб розтопити крижані резервуари Марса, випустити водяна пара в атмосферу і створити штормові хмари, що покривають планету, відповідно до прес-релізу Корнелла.

Змитий

Кінцевий результат, який вчені визначили за допомогою даних, отриманих з марсохода НАСА Curiosity, полягає в тому, що повені сформували поверхню Марса у вигляді 30-футових брижів з каменів і пилу. Сама вода давно зникла, але вчені припускають, що повені означають, що в той час планета могла бути на ній.

«Ранній Марс був надзвичайно активною планетою з геологічної точки зору», — сказав в прес-релізі співавтор дослідження Альберто Фейр, астробіолог, який відвідував Корнелл. «На планеті були умови, необхідні для підтримки наявності рідкої води на поверхні — а на Землі, де є вода, є життя».

Джерела: Корнелльський університет