НАСА оголосило про відкриття наявності води у місячному ґрунті

ЄКА
Це неймовірна новина для людських поселень на Місяці.

Це «захоплююче нове відкриття», про який НАСА хвалиться з минулого тижня.

Вперше підтверджено наявність води на освітленій сонцем поверхні Місяця — не тільки у вигляді льоду, обмеженого затіненими поверхнями більших кратерів, як вважалося раніше.

Іншими словами, навіть під впливом зігріваючого випромінювання Сонця вода здатна там вижити. Це дражливий результат, який може мати величезні наслідки для заселення людиною природного супутника Землі, але залишається багато питань: ми все ще не знаємо, чи доступна вода для використання в якості ресурсу.

В парі статей, опублікованих в журналі Nature, докладно описується відкриття, зроблене за допомогою стратосферної обсерваторії для інфрачервоної астрономії НАСА (SOFIA).

Використовуючи SOFIA, команда визначила унікальний відбиток рідкої води біля південного полюса Місяця. Це не «калюжі води», як Кейсі Хоннібалл, науковий співробітник Центру космічних польотів ім. Годдарда НАСА і провідний автор одного з досліджень, описаних під час прямої трансляції, а поширених молекул H2O.

Це також не так вже й багато води: близько 12 унцій рідини на кубічний метр ґрунту. Його також може бути досить складно витягти, оскільки він повністю змішаний з ґрунтом.

Вчені припускають, що вода могла надійти або через сонячний вітер, або від ударів мікрометеоритів, які могли містити воду самі по собі.

У другому документі було виявлено, що Місяць всіяна «мільярдами» крихітних кратерів, що утворюють затемнені області по всій її поверхні. Дослідники прийшли до висновку, що ці регіони технічно досить холодні, щоб утримувати заморожений лід.

До цих міні-кратерів буде набагато легше дістатися астронавтам. Це означає, що відкриття серйозно вплинуло на плани НАСА по відправці астронавтів на поверхню Місяця вже у 2024 році й забезпечення постійної присутності людей до кінця десятиліття.

«Якщо ми виявимо, що в певних місцях його досить, буде легше отримати доступ, ніж йти в ці дуже холодні й дуже темні місця», — сказав Хоннібал The Verge.

Крім того, воду не потрібно доставляти туди в якості корисного вантажу на ракетах, а це дуже дорогий процес.

SOFIA — результат співпраці НАСА і Німецького аерокосмічного центру. По суті своїй є масивний телескоп, встановлений всередині потрошінні гігантського реактивного літака 747. Великі двері, що прорізає збоку в корпусі літака, дозволяє телескопу діаметром 8,2 фута виробляти інфрачервоні спостереження на висоті понад 40 000 футів — набагато вище, ніж водяна пара, що приховує атмосферу.

SOFIA полює за рядом різних небесних подій, включаючи народження і смерть зірок, формування нових сонячних систем і ідентифікацію складних молекул в космосі.

НАСА було змушене приземлити SOFIA в середині березня через тривалу пандемію коронавірусу, і польоти поновилися тільки на початку червня. Проєкт навіть зіткнувся з серйозними загрозами своєму фінансуванню, коли в реченні НАСА по бюджету на 2021 фінансовий рік фінансування не було виділено для SOFIA.

Джерела: YouTube