Японія готова оголосити КРІСПР-редаговані продукти безпечними для вживання

Corpse Reviver/Victor Tangermann
Консультативна група японських вчених прийшла до висновку, що продукти, відредаговані CRISPR, не повинні проходити більше випробувань на безпеку, ніж що-небудь інше.

Все чисто

Японський уряд, схоже, готове вирішити, що відредаговані CRISPR продукти безпечні для вживання.

Принаймні, це рекомендація, зроблена групою вчених, які тільки що опублікували звіт про те, як можна безпечно і відповідально вводити на ринок продукти з генетичною модифікацією. Тепер, згідно з журналом Science Magazine, остаточне рішення залишається за Міністерством охорони здоров'я, праці та соціального забезпечення Японії — потенційно перехідним моментом в глобальних продовольчих системах.

«Існує невелика різниця між традиційними методами селекції й редагуванням генів з точки зору безпеки», - сказав NHK Хірохіто Соні, ендокринолог з Університету Ніїгата.

Дрібний шрифт

Консультативна група прийшла до висновку, що продукти, відредаговані CRISPR, не повинні проходити більше випробувань на безпеку, ніж що-небудь ще. Але це тільки в тому випадку, якщо вчені, які займалися редагуванням генів, не залишили в кінцевому продукті чужорідну ДНК — гени, взяті з будь-якого іншого організму.

Крім того, комісія рекомендувала всім, хто виробляє або продає відредаговані генами харчові продукти, необхідно оприлюднити, які саме генетичні зміни вони зробили, щоб полегшити громадський скептицизм.

Запевнення

В минулому Японія боролася з генетично зміненими продуктами, повідомляє Science. Коли Японія схвалила продаж генетично модифікованих харчові продукти — які за самою своєю природою містять чужорідну ДНК — громадськість значною мірою відкинула їх.

Щоб запобігти подібній негативну реакцію, багато рекомендацій, зроблені японської консультативною групою, сприяють прозорості, щоб споживачі точно знали, що вони купують, і як це відбувається і не відрізняється від інших продуктів.

«Ретельне пояснення [нових технологій] необхідно, щоб полегшити громадські побоювання», - сказав Соні.

Джерела: Science Magazine