Зірки, відірвані від галактик, дозволили астрономам «побачити» темну матерію

Hubble Space Telescope
Нова методика дає астрономам найбільш точні вимірювання темної матерії на сьогодні.

Зоряне світло

Протягом десятиліть астрономи намагалися виявити темну матерію, невидима речовина, яке становить близько 85 відсотків речовини у Всесвіті і дає більшу частину гравітаційної сили, що утримує галактики разом. З'ясування того, як знайти і вивчити темну матерію, дозволило б ученим краще зрозуміти, як утворився Всесвіт і як вона працює сьогодні.

Але, незважаючи на її поширеність, багато з того, що ми знаємо про темну матерію, отримано з непрямих вимірювань, зібраних дорогим обладнанням, для інтерпретації яких потрібна серйозна математична гімнастика. Вчені використовують гравітаційне лінзування, наприклад, для відстеження темної матерії, дивлячись на гравітаційне тяжіння, яке вона справляє на найближчі зірки або планети.

Тепер нове дослідження показує, що існує більш простий і дешевий спосіб вимірювання темної матерії. Новий астрономічний трюк відстежує світло, що випускається зірками, які були розірвані з їх домашніх галактик - і вчені НАСА говорять, що він дає їм більш точні свідчення про розподіл темної матерії, ніж будь-коли раніше.

Star Bright

Виявляється, що вчені можуть отримати точні вимірювання розподілу темної матерії, реєструючи щось, зване внутрікластерним світлом, згідно з дослідженням НАСА, опублікованому на сервері препринтів ArXiv в жовтні, яке розглядало внутрікластерний світло на зображеннях, отриманих телескопом Хаббла.

Внутрікластерний світло - це світло, що випускається зірками, які відкидаються, коли галактики зливаються або рухаються поруч з іншого. Замість того, щоб обертатися навколо ядра галактики, ці зірки рухаються тільки через всесвіт. Але виявляється, що зірки забирають з собою темну матерію.

Заспокойся

І виходить, що вимірювання внутрікластерного світла прямо корелюють з кількістю темної матерії, яка присутня в області, згідно з дослідженням. Вивчити ці зірки, які існують у вакуумі з відповідними їм вогнищами темної матерії, набагато простіше і простіше, ніж аналізувати всю темну матерію, яка злиплися в ядрі галактики.

«Ми знайшли спосіб« побачити »темну матерію», - йдеться в прес-релізі астронома Університету Нового Південного Уельсу Мірей Монтес, провідного автора дослідження. «Ми виявили, що дуже слабке світло в скупченнях галактик, внутрікластерний світло, відображає розподіл темної матерії».

Джерела: SpaceTelescope.org