Два майже ідентичних дослідження темної матерії мають суперечливі результати

NASA Goddard Scientific Visualization Studio
Експеримент південнокорейських фізиків, званий COSINE-100, що призначений для виявлення ознак присутності темної матерії, нічого не дав, на відміну від італійського експерименту DAMA/LIBRA.

Вимкни темряву

Незалежно від того, наскільки ми впевнені, що воно існує, темна матерія продовжує ухилятися від наших найяскравіших фізиків. Тепер, ще один експеримент, призначений для виявлення ознак присутності темної матерії, нічого не дав.

І це дослідження має набагато серйозніші наслідки, ніж можна було очікувати, згідно з дослідженням, опублікованим минулого тижня в журналі Nature. Це може привести до того, що інші дослідження припиняться.

Криза реплікації

За останні 20 років фізики, що працюють над італійським експериментом DAMA / LIBRA, стверджували, що виявили прямі докази таємничого, невидимого речовини, яке, мабуть, становить 85 відсотків маси всесвіту.

Це все добре, але в новому експерименті, відомому як COSINE-100, використовувався той же тип детектора, що і DAMA / LIBRA. Як повідомляє ScienceNews, COSINE-100 не виявлено жодних темної матерії і зміг пояснити кожен сигнал, який він виявив, як очікуваний рівень радіації. По суті, це означає, що команда, що стоїть за DAMA / LIBRA, могла помилятися весь час.

«Я думаю, що це ще один цвях в труні», сказав ScienceNews астрофізик Фермілабі Ден Хупер, який не працював ні в одному з експериментів.

Проблиск надії

Між двома експериментами по виявленню темної матерії і іншими, не пов'язаними з цим спробами є невеликі, але принципові відмінності. Хоча COSINE-100 використовував той же тип детектора, що і DAMA / LIBRA, він не збирав точно такий же тип даних.

Команда COSINE-100 дивилася на окремі сигнали в міру їх надходження, в той час як вчені DAMA / LIBRA дивилися на щорічні коливання сигналів, які, за їхніми словами, відповідають Землі, що проходить через канал темної матерії під час її річний орбіти. Інші експерименти дивилися на ті ж річні коливання без виявлення ознак темної матерії, але вони використовували детектор іншого типу, ніж DAMA / LIBRA.

Негативні результати

Як повідомляє ScienceNews, команда COSINE-100 вже розпочала новий експеримент, щоб подивитися на щорічні коливання, які так важливі для суперечливих висновків DAMA / LIBRA. Але навіть якщо він знову повертається з порожніми руками, важливо не називати ні один з цих експериментів «невдачами», як це часто трапляється з експериментами з негативними результатами.

Наука - це спільна робота. Дуже розумні люди будуть продовжувати шукати темну матерію, незалежно від того, що відбувається з COSINE-100, DAMA / LIBRA або будь-яким іншим експериментом. І в той час як вони роблять, ці експерименти допоможуть направити їх на шлях до можливого успіху.

Джерела: ScienceNews