Астрономи знайшли нову карликову планету в три рази далі за Плутон

Roberto Molar Candanosa/Carnegie Institution for Science
Астрономи з Інституту науки Карнегі знайшли нову карликову планету в нашій Сонячній системі - і це найвіддаленіший об'єкт, який коли-небудь спостерігався.

«Далеко!»

Офіційно: астрономи знайшли нову карликову планету в нашій сонячній системі - і це найвіддаленіший об'єкт, який коли-небудь спостерігався в нашій сонячній системі.

«Я сказав «далеко!», коли виявив його, і це дуже далекий об'єкт», - сказав астроном Скотт Шепард з Інституту науки Карнегі, як цитує New Scientist.

Крихітна планета називається VG18 2018 року - пізніше її команда, яка відкрила її, отримала прізвисько «Farout» - і вона приблизно в 3,5 рази далі від Плутона, на відстані близько 18 мільярдів кілометрів (11,2 мільярда миль). Це більш ніж в 100 разів більше відстані між Землею і Сонцем - і приблизно на тій же відстані, що і Voyager 2, зонд NASA, запущений в 1977 році і досяг міжзоряного простору в цьому місяці.

Фарут був виявлений японським телескопом Subaru на Гаваях 10 листопада Шепард і декількома його колегами, йдеться в повідомленні на веб-сайті Інституту науки Карнегі.

Незвичайні орбіти

Поки що Фароут все ще глибоко загадковий. Але один аспект, вже привертає науковий інтерес, - це його незвичайна орбіта. Дальні орбіти знаходяться під незвичайним кутом, поряд з іншими так званими «транс-нептунскімі об'єктами». В останні роки було багато припущень про те, що може бути причиною незвичайної траєкторії цих астрономічних тіл.

Одним з найпопулярніших пояснень є можливе існування дев'ятої планети або Планети X. Насправді, відповідно до твердження, астрономи виявили Фарута під час пошуку існування дев'ятої планети. За останніми даними, це може бути також група об'єктів в одному і тому ж гравітаційному полі.

Повільний і рожевий

Але ми можемо зібрати хоча б деякі подробиці про Фаруте. За оцінками, діаметр Farout становить 500 км, а на його обертання навколо Сонця йде більше 1000 років. За словами дослідників, він також має рожевий відтінок.

«З появою нових ширококутних цифрових камер на деяких з найбільших в світі телескопів ми нарешті досліджуємо кордону нашої Сонячної системи далеко за межами Плутона», - сказав Чад Трухільо, астроном з Університету Північної Арізони.

Відкриття показує, що, незважаючи на те, що дослідники в даний час регулярно знаходять планети, що обертаються навколо інших зірок, в нашій сонячній системі все ще залишаються невідкриті об'єкти розміром з планету. Це дійсно показує, скільки ще належить дізнатися про наш відносно невеликому куточку галактики.

Джерела: New Scientist