Мільйони «диванних вчених» трансформують наш світ зі своїх будинків

Вчені-громадяни, багато з яких працюють на дому, змінюють світ і роблять реальні наукові відкриття можливими завдяки сучасній технології, яка має радикально демократизувати науку. Ви будете наступним вченим-громадянином, щоб відкрити щось унікальне?

Громадянська наука

Ендрю Грей, механік з Австралії, зміг виявити всю зоряну систему, проаналізувавши дані з Космічного телескопа Кеплера. Грей входить в число мільйонів «вчених-громадян», простих людей з цікавістю і інтересом до науки, які допомагають дослідникам в реалізації своїх проектів, щоб розширити колективні знання людства. Хоча наука завжди була провінцією простих людей в якійсь мірі, прогрес в технологіях демократизував науку набагато більш радикальним чином.

«Це спільна робота, в яку міг би брати участь будь-яка людина», - сказав астрофізик Оксфордського університету Кріс Лінтотт в «The Christian Science Monitor». Lintott також є співзасновником Zoniverse, платформи для наукових проектів для громадян, яка дозволяє будь-якому брати участь в ряді проектів онлайн з дому.

Проект «Чумацький шлях», тепер на Zooniverse, є ще одним прикладом вчених-громадян, які допомагають класифікувати зображення з космосу. В цьому випадку добровольці вивчають інфрачервоні зображення з космічного телескопа Спітцера і супутникової обсерваторії WISE для класифікації різних об'єктів. Цивільні вчені допомогли астрономам стати джерелами «жовтих кульок», звездообразующіх областей, як частина цього проекту.

Громадяни-вчені можуть просувати дослідження практично в будь-якій області, і поки розпізнавання образів є частиною проекту, воно може стати науковим досягненням громадян. Згідно Lintott, будь-яка людина може ідентифікувати шаблони в даних, графіках або зображеннях після короткого підручника. І хоча машинне навчання дозволяє комп'ютерам розпізнавати шаблони, людський мозок легко відволікається - і в цьому випадку це насправді вигідно. Лінтотт сказав The CSM, що відволікають спостерігачі - це ті, хто помічає незвичайні речі в наборах даних.

Сам професійний вчений, Лінтотт прокоментував CSM: «Люди думають, що ми розумні, але наука проста, і нам потрібна ваша допомога».

Краудсорсингова наука

Недавні можливості для вчених, нездатних внести свій вклад і просувати науку і дослідження, були численними. На платформі Zooniverse почався проект, покликаний допомогти жертвам ураганів «Ірма». У цьому проекті вчені-громадяни оцінюють супутникові знімки до і після урагану, щоб допомогти експертам скласти карту тепла термінових пріоритетів для груп реагування.

В липні 2017 НАСА попросило цивільних учених взяти участь в експерименті під час сонячного затемнення в серпні. Учасникам було запропоновано збирати дані про температуру хмарності і повітря і повідомляти про це за допомогою смартфонів. Спостереження, зроблені вченими-громадянами, будуть використані для створення інтерактивної карти.

Директор Гарвардської університетської програми з науки, техніки і суспільству Шейла Джасанов вказала на CSM, що громадянська наука не завжди організована або спрямована професійними вченими. За її словами, «громадяни, що виробляють знання в місцях, де їх порушили офіційні органи», також можуть привести до великих проектів, таким як проект тестування питної води Флінт, Мічиган, який привів до широкомасштабного розслідування громадської охорони здоров'я.

Існує безліч ресурсів для пошуку проектів в області науки про громадян та їх участі. Платформа Zooniverse має багато можливостей, як і iNaturalist, Crowdcrafting і CitSci.org. Для проектів, що підходять для дітей, ознайомтеся з розділом «Громадянська наука» Національної федерації дикої природи або національними науковими проектами National Geographic, кожен з яких класифікується за рівнем класу. Хто знає - ви можете виявити наступну область «жовтого» простору, яка виявиться чимось дійсно крутим і значним, і, не дивлячись ні на що, ви будете просувати людське розуміння у багатьох наукових областях.

Література: Християнський науковий монітор | Наука, Zooniverse, НАСА, Дослідження води Флінта