Вчені заглянули під морське дно і виявили щось «зовсім несподіване»

Вчені з Королівського інституту морських досліджень Нідерландів вперше виявили підземний світ тварин, що процвітає під морським дном.

З сильною вентиляцією

Коли вчені оглянули дивні отвори на дні моря, вони виявили приголомшливий інопланетний ландшафт — і майже випадково виявили набагато більше життя, ніж очікувалося.

Як повідомляє National Geographic, ця глибоководна експедиція під керівництвом Королівського інституту морських досліджень Нідерландів є першою у своєму роді, що виявила під морським дном велике тваринне життя, ніж тільки мікробів та личинок, які, як відомо, збираються там.

Ці підводні вулканічні хребти, відомі як гідротермальні жерла, вже давно відомі тим, що приваблюють всіляких мікроскопічних морських жителів на майже безлюдне морське дно. Однак до роботизованого занурення цієї експедиції вчені ще не бачили, що знаходиться під морським дном поряд із цими жерлами.

Використовуючи занурювальний робот із дистанційним керуванням, дослідник Сабіна Голлнер та її команда намагалися зібрати зразки глибоководних гірських порід у жерлі Тіка, гідротермальному жерлі на тектонічному бар'єрі Східно-Тихоокеанського підняття на захід від Америки. Їхньою метою було перевірити личинки та інші дрібні організми, що мешкали на цих дивних підводних вулканічних каменях, але оскільки вони були дуже важкими, дослідникам з Королівського інституту Нідерландів довелося вигадати інший план дій.

Після того, як підводний бот підняв ділянки морського дна біля жерла, морські біологи були вражені тим, що вони виявили: маленькі порожнини, що кишать трубчастими хробаками та равликами, які раніше можна було побачити тільки на поверхні морського дна.

"Це було абсолютно несподівано", — розповіла агентству Associated Press Голлнер, яка також є співавтором дослідження результатів, опублікованого в журналі Nature Communications.

Шок і трепет

Дослідники вважають, що личинки цих морських істот можуть подорожувати через жерла з потоками «теплої рідини» — відкриття, яке допоможе нам зрозуміти, як життя протікає на глибині.

"Джерельна екосистема в цьому районі не обмежується тим, що ми бачимо вище, — розповіла Голлнер NatGeo, — але вона також включає життя в надрах".

Окрім того, що це відкриття має значення для збереження «екстремофілів», таких як ці підземні личинки, від загрози глибоководного видобутку корисних копалин, вчені також кажуть, що це відкриття може дати ключ до розгадки того, як життя може існувати десь ще в нашій Сонячній системі.

"Якщо за межами Землі й існує життя, — зауважила біолог з Бостонського коледжу Хізер Олінс, яка не брала участі в дослідженні, — то воно не буде харчуватися сонячною енергією".

Джерела: National Geographic, Associated Press