Астрономи-аматори помітили об'єкт, що летить зі швидкістю 1 мільйон миль на годину

Вчені-аматори, які працюють над проєктом НАСА Backyard Worlds: Planet 9, допомогли виявити об'єкт, що рухається так швидко, що він вийде за межі гравітації Чумацького Шляху та вирветься у міжгалактичний простір.

Злови зірку

Астрономи-аматори помітили загадковий небесний об'єкт, який рухається з дивовижною швидкістю в один мільйон миль на годину.

Насправді за даними НАСА, він рухається настільки швидко, що, за прогнозами, залишить Чумацький Шлях і полетить у безмежну чорноту міжгалактичного простору.

За даними дослідників, які опублікували свої спостереження в журналі Astrophysical Journal Letters, дані наземних телескопів дозволяють припустити, що цей об'єкт також може бути буквально падучою зорею — маленькою зіркою або коричневим карликом, що прийшла з центру галактики.

Команда дослідників частково складається з любителів, які брали участь у краудсорсинговому проєкті НАСА під назвою Backyard Worlds: Planet 9. Так звані «громадяни-вчені» першими помітили об'єкт, що швидко рухається, що пізніше підтвердили професіонали, які використовують наземні телескопи.

Згідно зі статтею, це «перша виявлена ​​гіпершвидкісна зірка або коричневий карлик з дуже малою масою», і її існування передбачає, що існують й інші подібні до неї зірки, хоча й рідкісні.

"Це може бути ширшою популяцією об'єктів з дуже високою швидкістю і малою масою, які зазнали екстремальних прискорень", — йдеться в документі.

Галактична рогатка

Але що ж розігнало зірку чи коричневого карлика до такої безглуздої швидкості?

Дослідники вважають, що є два можливі сценарії: або зірка-компаньйон білого карлика зазнала події наднової. Згідно зі статтею, цей вибух фактично викинув зірку-компаньйона з орбіти в космос на високій швидкості.

Зірка, що падає, також могла бути частиною кульового скупчення групи зірок, пов'язаних гравітацією, і ця група зіткнулася з двома чорними дірами, внаслідок чого вона розділилася і відскочила.

"Коли зірка стикається з подвійною чорною дірою, складна динаміка цієї тричастинної взаємодії може викинути цю зірку прямо з кульового скупчення", — розповів НАСА доцент астрономії Каліфорнійського університету в Сан-Дієго та учасник дослідження Кайл Кремер.

Тепер дослідники пропонують додатково проаналізувати небесний об'єкт, що швидко рухається, за допомогою сучасних інструментів, таких як інфрачервоні телескопи, щоб визначити, який сценарій є більш ймовірним.

Їх зусилля можуть допомогти астрономам знайти більше подібних об'єктів, що дозволить зазирнути у неосяжність міжгалактичного простору та його незвичайних мешканців.

Джерела: НАСА