Мутація призвела до появи нового типу кішок, кажуть вчені

Anderson et al
У фінській популяції домашніх кішок дослідники виявили кішок з характерним білим малюнком шерсті невідомого раніше молекулярного походження.

Кіт іншої шерсті

Увага любителям кішок!

Дослідна група виявила новий тип кішок, який має типову чарівну мордочку та малюнок шерсті чорно-білого кота в смокінгу, але з відзнакою: шерсть на спині цієї тварини починається з суцільного кольору біля основи, наприклад, чорний, а на кінчику поступово стає білим — все це спричинене унікальною мутацією.

Дослідники, що складаються з вчених і захисників прав тварин, виявили цю нову кішку в дослідженні, опублікованому раніше цього місяця в журналі Animal Genetics, і дали її незвичайному котячому забарвленню ім'я салміак, на честь популярної фінською солоної лакриці, щоб передати кольори солі й перцю шерсті цього кошеня.

Вперше кішку помітили ще 2007 року в Центральній Фінляндії, де люди помітили місцевих кішок із такою характерною шерстю. Крім особливого малюнка на спині, кішки, як правило, мали білі або майже білі хвости, а очі зазвичай були жовтими або зеленими.

Вони також існували в різних варіаціях: чорні, коричневі та черепахові, і вважалися, можливо, безплідними через відносно низьку поширеність цього типу шерсті — поки люди не виявили, що кішка салміак народила виводок із верескливими милими кошенятами.

Іклами та пазурами

Для дослідження дослідники взяли кров у п'яти кішок, які були усиновлені, та провели аналіз ДНК чотирьох кішок, який не виявив генетичних мутацій, пов'язаних з білим хутром.

Потім вони виконали повне секвенування геному двох кішок, і цей крок виявив делецію так званого гена KIT, який може кодувати появу білого кольору в шерсті кішок (вчені також пов'язали варіації в гені KIT, відповідальних за рябий малюнок у різних тварин, таких як коні та миші.)

"Підбиваючи підсумок, порівняльні дані інших видів та аналіз сегрегації генотипів підтверджують нещодавно виявлену делецію області KIT як потенційну причину забарвлення шерсті салміак у кішок", — підсумовують дослідники.

Чи означає це круте генетичне дослідження, що ця кішка отримає запис в онлайн-реєстрах породистих кішок, таких як Міжнародна асоціація кішок?

Час покаже, але вона безперечно зайняла місце в наших серцях.

Автор: Шерон Адарло