Вчені спантеличені загадковими спалахами світла на Венері

NASA / Futurism
Блискавки в атмосфері Венери або повсюдні, або рідкісні, або взагалі відсутні, залежно від того, як інтерпретувати різні спостереження.

Змащена блискавка

Таємничі миготливі вогні на Венері, які спочатку вважалися вченими викликаними блискавками, можуть бути чимось зовсім іншим.

Як докладно описано в дослідженні, опублікованому в Журналі геофізичних досліджень: Планети, дослідники з Університету штату Аризона припустили, що спалахи світла, виявлені під час місій на Венеру, можуть не бути ударами блискавок, як стверджують деякі вчені, а можуть бути десятками тисяч метеорів, що згорають у його надгарячій атмосфері.

Усі місії, проведені в Європі, США та колишньому СєРєСєРє, виявили сигнали, які, як вважають, були блискавками. Однак наступні місії, такі як зонд НАСА «Кассіні», «шукали, але не змогли знайти радіосигнали блискавок», згідно з новою статтею, яка поставила вчених у безвихідь.

Хоча «художники, що зображають атмосферу Венери, люблять включати блискавки, щоб підкреслити її пекельне середовище», вчені АМУ вважають малоймовірним, що блискавка є винуватцем дивного світлового спостереження, що виходить із планети.

Це тому, що, крім іншого, його хмари майже повністю складаються із сірчаної кислоти, а не з водяної пари — необхідного інгредієнта для утворення блискавок принаймні тут, на Землі.

Натомість ці сигнали можуть вказувати на те, що метеори згоряють у «пекельній» атмосфері планети, і це відкриття підкреслює, як мало ми знаємо про загадковий скелястий гігант.

Метеоритне божевілля

Використовуючи дані Стюардської обсерваторії університету Аризони та японського орбітального апарату Акацукі Венера, команда виявила, що щорічно реєструється від 10 000 до 100 000 спалахів, які можуть відповідати метеорній вогняній кулі. Хоча це число здається дуже великим за земними мірками, дослідники зазначили, що до атмосфери Венери буде наближатися набагато більше метеорів, ніж до нашої, оскільки вона ближче до Сонця.

Дослідники припустили, що склад атмосфери планети може бути причиною того, що вогняні кулі горять досить яскраво, щоб їх можна було виявити.

Якщо загадкові спалахи Венери є результатом метеоритних вогняних куль, ученим не доведеться турбуватися про створення блискавкозахисних куль для дослідження атмосфери планети — хоча, звичайно, на її поверхні все ще можуть бути вулканічні блискавки, зазначають дослідники, що ускладнює і без того пекельну місію.

Автор: Нур Аль-Сібай