Куріння трави, мабуть, вносить зміни до вашого генетичного коду

Нові дослідження показують, що куріння трави протягом багатьох років може змінити частини вашого генетичного коду, які навіть можуть бути передані вашому потомству.

Облом

У новинах, які можуть повністю вивести із себе багатьох шанувальників ганджі, нові дослідження показують, що куріння трави протягом багатьох років може змінити частини вашого генетичного коду, які навіть можуть бути передані вашим нащадкам.

У дослідженні, опублікованому в журналі Molecular Chemistry, взяли участь 1000 дорослих протягом 20 років, і через різні проміжки часу у них брали зразки крові. З цих зразків крові вчені вивчили зміни в їхньому епігеномі, які є хімічними сполуками, що контролюють експресію генів.

Вчені виявили, що в епігеномі справді відбулися зміни, зокрема додавання маркерів метилювання ДНК. Метилювання ДНК – це, в основному, коли метильна група – молекула з одного атома вуглецю та трьох атомів водню – додається до ДНК, додавання чи видалення якої може змінити експресію генів.

Що саме означають ці зміни, залишається неясним. Але результати цікаві не лише тому, що аномальне метилювання ДНК пов'язане з раком, а й тому, що епігенетичні зміни потенційно можуть передаватися майбутнім поколінням.

Вбивця вайбу

У зразку крові, зібраному після 15 років вживання трави, вчені виявили 22 маркери метилювання ДНК, пов'язані з нещодавнім вживанням, та 31 маркер, пов'язаний із тривалим вживанням. У зразках крові за 20 років вони виявили 16 маркерів для тривалого використання та 132 маркери метилювання ДНК для недавнього використання.

«Цікаво, що ми постійно ідентифікували один маркер, який раніше був пов'язаний із вживанням тютюну, що передбачає потенційне загальне епігенетичне регулювання між вживанням тютюну та марихуани», — сказав Ліфан Хоу, лікар та епідеміолог із Північно-Західного університету, в інтерв'ю ScienceAlert.

Хоча у дослідженні не з'ясовується, чи викликає марихуана рак, чи інші захворювання, попередні дослідження пов'язували вживання трави з біполярним розладом та шизофренією.

Джерела: ScienceAlert