Вчені, можливо, з'ясували, як відновити втрачений слух

Вони стверджують, що знайшли «святий Грааль» у сфері втрати слуху.

Команда вчених із Гарвардської медичної школи повідомила, що вони вигадали новий коктейль із молекул, який, за їхніми словами, може успішно регенерувати волоскові клітини у внутрішньому вусі, що дозволяє чути. Це потенційно-новаторське лікування втрати слуху.

Як докладно описано в новій статті, опублікованій у Proceedings of the National Academy of Sciences, дослідники змусили волоскові клітини відрости у мишей, перепрограмувавши генетичні шляхи у внутрішньому вусі.

Тепер вони сподіваються, що це дослідження закладе основу для майбутніх клінічних випробувань з розробки лікування людей, які страждають на втрату слуху. Звичайно, це велике "якщо", але також і дражливий промінь надії для людей, у яких проблеми зі слухом.

"Ці результати надзвичайно цікаві, тому що протягом всієї історії проблеми втрати слуху здатність регенерувати волоскові клітини у внутрішньому вусі була святим Граалем", — каже дослідницька група під керівництвом Чжен-Йі Чена, доцента HMS. у заяві. "Тепер ми маємо схожий на ліки коктейль, який демонструє здійсненність підходу, який ми можемо вивчити для майбутніх клінічних застосувань".

На відміну від деяких видів риб, птахів або рептилій, люди не здатні регенерувати волоскові клітини, схожі на біологічні мікрофони, відповідають за передачу звукових сигналів від внутрішнього вуха до мозку.

У більш ранньому дослідженні, у тому числі на мишах, команді Чена вдалося змусити інші типи клітин ділитися та розвивати характеристики волоскових клітин.

Це останнє дослідження ґрунтується на цьому успіху, активуючи ті ж шляхи з використанням нещодавно розроблених хімічних сполук.

Використовуючи молекули, які називають "малими інтерферуючими РНК" (міРНК), група дослідників змогла видалити гени, які пригнічували активацію генетичного шляху, що забезпечує зростання волоскових клітин у внутрішньому вусі.

"Подумайте про гальма, коли ведете машину", — пояснив Чен у своїй заяві. "Якщо гальмо завжди включене, ви не зможете водити машину. Ми знайшли міРНК, яка може відключити гальмо на цьому генетичному шляху".

Вводячи свій нещодавно розроблений коктейль ліків прямо у внутрішнє вухо дорослих мишей, вони виявили, що миші здатні регенерувати нові волоскові клітини, які виглядають повністю функціональними.

Перш ніж тестувати лікування на людях, дослідники планують протестувати його на більших тваринах.

Але у разі успіху дослідження може вплинути на людей, які частково втратили слух.

"Нам з моїми колегами часто пов'язуються люди зі втратою слуху, які відчайдушно потребують ефективних методів лікування", — йдеться у заяві Чена. "Якщо ми зможемо поєднати хірургічну процедуру з удосконаленим методом генної терапії, ми сподіваємося, що зможемо досягти нашої головної мети – впровадити новий метод лікування до клініки".

Джерела: Harvard Medical School