Китайський марсохід знайшов на Марсі сліди рідкої води

CCTV
Відкриття може дати «ключові підказки для майбутніх пошуків життя».

Китайські дослідники стверджують, що китайський марсохід Zhurong, який кілька місяців досліджував марсіанську поверхню, можливо, знайшов докази — хоч і не зовсім докази — рідкої води в низьких широтах, де температура відносно тепла і більш відповідна для життя.

Ця провокаційна заява, оскільки досі вчені вважали, що на Червоній планеті може існувати тільки вода у твердому або газоподібному стані, після того, як різкі періоди кліматичних змін призвели до того, що, як підозрюють вчені, величезні запаси рідкої води висохли в давню історію планети.

Знахідка також підкреслює, що все ще є шанс виявити сліди стародавнього життя і, можливо, навіть населені райони на сучасній поверхні планети.

Хоча ми знайшли безліч свідчень про існування замерзлої води, неймовірно тонка атмосфера Марса робить практично неможливим існування рідкої води на планеті.

Солоні краплі води, що впали на руку посадкового модуля НАСА «Фенікс», який приземлився на Марсі у 2008 році, наштовхнули вчених на думку, що у високих широтах на Марсі може існувати рідка вода. Тоді цей висновок виявився спірним.

Як докладно описано в новій статті, опублікованій у журналі Science Advances, група під керівництвом Сяогуана Ціня, професора геофізики Китайської академії наук, виявила, що рідка вода може існувати й на нижчих широтах.

Дані трьох наукових інструментів Чжужуна, яким було доручено проаналізувати особливості поверхні та склад дюн, дозволяють припустити, що їх поверхневий шар багатий на гідратовані сульфати та кремнезем, а також оксидні мінерали.

На думку дослідників, ця сіль дозволяє льоду або снігу танути за нижчих температур.

«Згідно з виміряним Zhurong та іншими марсоходами метеорологічними даними, ми дійшли висновку, що ці характеристики поверхні дюн пов'язані з участю рідкої солоної води, що утворилася в результаті подальшого танення інею/снігу, що падає на соляні поверхні дюн. коли відбувається охолодження", — сказав Цінь у своїй заяві.

Але хоча це підтверджує усталені теорії, пов'язані з циклом перетворення снігу або льоду на водяну пару в атмосфері на нижчих висотах, «ніякий прилад на марсоході Чжужун не виявив водяного льоду», як сказав Цінь Space.com.

Дослідники припускають, що вологе середовище протягом усієї історії планети дозволяло інею або снігу неодноразово танути та замерзати, поки вони просувалися від полярного крижаного щита планети до її екватора, викликаючи утворення кірки та тріщин на поверхні та залишаючи після себе рідку солону воду.

Згідно з дослідженням, дюни, яким від 400 000 до 1,4 мільйона років, колись були багаті на ці гідратовані сульфати та мінерали.

"Це важливо для розуміння історії еволюції марсіанського клімату, пошуку придатного для життя середовища та надання ключових підказок для майбутніх пошуків життя", – додав Цінь.

Тепер команда припускає, що "пріоритет слід віддавати солестійким мікробам у майбутніх місіях з пошуку присутнього життя на Марсі" — дражливий ключ у пошуках марсіанського життя.

Джерела: SciTechDaily, Space.com