Крихітні кількості пластику викликають жахливі проблеми у курячих ембріонів

Дослідники з Лейденського університету в Нідерландах підтвердили, що нанопластики можуть викликати жахливі вади розвитку та дефекти росту у курчат при введенні в курячі ембріони.

Ще жахливіші новини з фронту крихітних шматочків пластику: нещодавнє дослідження, проведене вченими з Лейденського університету в Нідерландах, показало, що нанопластики — частки навіть менші, ніж мікропластики — викликають абсолютно жахливі проблеми розвитку у курячих ембріонів, призводячи до великих пороків розвитку та уроджених у новонароджених курчат.

"Нанопластики з полістиролу викликають широкий спектр важких вроджених вад розвитку у курячих ембріонів", – пишуть науковці в дослідженні, опублікованому цього місяця в журналі Environment International.

"Ми надали перший доказ того, — додав він, — що нанопластики викликають серйозні дефекти в серці та великих судинах".

Страшне дослідження проводиться в поворотний для людського суспільства момент, коли ми намагаємося розібратися з постійно зростаючою всюдисущістю мікропластика, який був виявлений всюди, від найвіддаленіших куточків Антарктиди до людського кровотоку і навіть новонароджені людські немовлята — засоби для навколишнього середовища, а також для нашого власного тіла (поки нічого хорошого.)

Для проведення дослідження дослідники вручну вводили ембріонам велику кількість крихітних пластикових частинок. А потім, простіше кажучи, вони відкинулися на спинку стільця та спостерігали, як пластмаса робить свою справу.

Науковцям вдалося спостерігати, як частинки проходять через клітинну мембрану, осідаючи в різних органах ембріона. Однак справжня проблема виникла, коли вчені зрозуміли, що наночастинки прилипають до клітин нервового гребеня курчат, типу стовбурових клітин, які починаються в спинному мозку, але мігрують, допомагаючи формувати важливі частини тіла, включаючи серце. та артерії, нервова система, риси обличчя та багато іншого.

На жаль, дослідники виявили, що пластмаси насправді захоплюють ці клітини нервового гребеня у хребті, а це означає, що важливі стовбурові клітини не можуть потрапити туди, куди їм потрібно, і, отже, ці частини тіла. не вдалося правильно сформувати.

"Клітини нервового гребеня липкі, – каже Майкл Річардсон, фахівець з біології розвитку з Лейденського університету та співавтор дослідження, – тому наночастки можуть прилипати до них і тим самим порушувати роботу органів, які залежать від цих клітин. розвитку."

"Мені подобається метафора приготування тіста. Наприклад, коли ви робите хліб, ви посипаєте його борошном, щоб воно більше не було липким", — продовжив він. «Однак у цьому випадку це порушує міграцію клітин нервового гребеня».

"Ми бачимо вади розвитку нервової системи, серця, очей та інших частин обличчя", – додала Мейру Ван, науковий співробітник університету та ще один співавтор дослідження.

Важливо відзначити, що вчені вводили курчатам дуже високі рівні наночастинок. Ван пояснив у прес-релізі, що рівні, які використовуються для проведення дослідження, «зазвичай не присутні в організмі».

Але проте сьогодні це нормально. Вчені постійно знаходять мікропластик у нових і тривожних місцях, від глибин океану до людської плаценти. І, як зазначає Science Alert, якщо використання пластику не сповільниться, ми повинні очікувати, що до 2025 року у світовому навколишньому середовищі буде 900 млн тонн мікропластику, що вдвічі більше, ніж у 2018 році.

І зрештою, як каже Ван у прес-релізі, їхні результати, хоч і дещо випереджуючі, показують, «що нанопластики можуть робити в екстремальних випадках із дуже молодими ембріонами».

Дослідження також "дає нам рекомендації щодо того, що може статися менш серйозно", додала вона, "на стадії розвитку".

Джерела: Science Alert