Вся недостатня темна енергія може ховатися в чорних дірах

Серія нових радикальних досліджень передбачає, що темна енергія може міститися в чорних дірах, маса яких, як вони виявили, збільшувалася в міру розширення Всесвіту.

В основі

Темна енергія, яка, як передбачалося, пронизує Всесвіт і впливає на нього в найграндіозніших масштабах, залишається глибоко загадкою — аж до основних деталей, таких як її місцезнаходження. Тепер нове дослідження робить сміливу заяву: може бути, він ховається в чорних дірах.

Основна теорія, якої дотримуються фізики, полягає в тому, що темна енергія рівномірно розподілена по космосу та відповідальна за прискорення розширення Всесвіту. Але результати двох нових досліджень, опубліковані цього місяця в The Astrophysical Journal та The Astrophysical Journal Letters, припускають, що він може бути сконцентрований у надмасивних чорних дірах у центрах галактик.

"Це справді несподіваний результат", — сказав у прес-релізі співавтор Дейв Клементс, фізик з Імперського коледжу Лондона. "Ми почали з вивчення того, як з часом ростуть чорні дірки, і, можливо, знайшли відповідь на одну з найбільших проблем у космології".

Зв'язок ідей

Дослідники спочатку спостерігали маси надмасивних чорних дірок у молодших і щільніших галактиках і порівнювали їх з масами таких чорних дірок у сплячих галактиках, де, навпаки, залишилося мало матеріалу, який можна було б поглинути. Оскільки вважається, що чорні дірки можуть збільшуватися лише за рахунок злиття з іншими або поглинання матерії, чорна діра в порожньому просторі не повинна збільшуватися, якщо взагалі збільшується.

Але, що дивно, вони виявили, що чорні дірки в сплячих галактиках насправді у 7-20 разів більші, ніж вони були дев'ять мільярдів років тому.

Виходячи з додаткових вимірювань пов'язаних галактик у ході еволюції Всесвіту, дослідники дійшли висновку, що маси цих чорних дірок збільшувалися зі зростанням Всесвіту. Іншими словами, маси чорних дірок «космологічно пов'язані» з розширенням Всесвіту, стверджують вони.

Якщо це правда, це передбачає, що темна енергія може утримуватися в ядрах чорних дірок.

"Важливість цієї роботи полягає в тому, що вона взяла теорії про чорні діри з ядрами з темної енергії й вперше пов'язала їх із відчутними спостереженнями Всесвіту", – розповів співавтор дослідження Кріс Пірсон в інтерв'ю The Guardian.

Тінь сумніву

Звичайно, не всі у цьому переконані.

"Зв'язок між масою чорної дірки та швидкістю розширення Всесвіту, яку досліджує ця робота, дещо наївна... і не підтверджується фундаментальними принципами", – сказав Вітор Кардосо, фізик з Інституту Нільса Бора, який не брав участі в дослідженні. the Guardian, зазначивши, що дослідження може просто продемонструвати, що сьогодні чорні дірки еволюціонують не так, як мільярди років тому.

Проте через брак точних пояснень це принаймні варто розважити.

Джерела: Imperial College London