Вчені знайшли будівельні блоки життя у метеорі Вінчкомб

Chan et al./University of London
Метеорит Вінчкомб зберігся в первозданному вигляді та уникнув земного забруднення, що робить відкриття амінокислот усередині ще більш переконливим.

Убивчий успіх

Коли кілька років тому метеорит врізався в під'їзд до житлового будинку в Англії, вчені доклали всіх зусиль, щоб відновити його якнайшвидше. Названий метеоритом Вінчкомб, він уже був предметом щонайменше одного дослідження, в результаті якого було виявлено, що в ньому міститься вода, схожа на земну.

Але останнє дослідження, опубліковане в журналі Science Advances, призвело до ще одного захоплюючого відкриття: органічна речовина всередині метеорита, яка становить деякі з будівельних блоків життя.

Під органічною речовиною ми маємо на увазі молекули та сполуки, необхідні для життя на основі вуглецю, які можуть утворюватися внаслідок неорганічних процесів.

У цьому випадку дослідники виявили розчинні білкові амінокислоти, які, на їхню думку, утворилися, коли метеорит все ще був частиною великого батьківського астероїда, що містить рідку воду, — нестерпний ключ до розгадки загадки, що продовжується, спрямованої на розкриття походження життя.

Чистий

Це не перший метеорит, у якому виявлено амінокислоти, але метеорит і обставини, в яких він був виявлений, роблять його особливо цінним, насамперед тому, що вчені можуть бути впевнені, що те, що вони знайшли всередині, прийшло з космосу, а не із Землі.

"Вінчкомб належить до рідкісного типу вуглецевих метеоритів, які зазвичай містять велику кількість органічних сполук і води", — пояснює в прес-релізі провідний автор дослідження Куїні Чан, планетолог з Лондонського університету.

Завдяки сотням свідків Вінчкомб було виявлено протягом 12 годин, що врятувало його від будь-якого "земного зараження". Фактично, згідно з дослідженням, це «найменш земно модифікований» астероїд такого типу, виявлений на сьогодні.

"Це дозволило нам вивчити органічну сигнатуру, дійсно необхідну для самого метеорита", – додала Чан.

Вікно в минуле

Присутність амінокислот у метеориті має цікаві наслідки для виникнення життя, особливо на нашій планеті. Якщо метеорити в нашій Сонячній системі або поруч із нею справді принесли воду на Землю, вони також могли доставити ці будівельні блоки життя.

Таким чином, метеорит Вінчкомб надав ученим «вікно в минуле, як простий хімічний поштовх започаткував зародження життя при народженні нашої Сонячної системи», — сказав Чан.

А хто сказав, що метеорити, подібні до цих, не дають поштовху життя в інших частинах Всесвіту?

Джерела: University of London