Вчені відтворюють потужний матеріал, знайдений у метеориті

Якщо синтетичний тетратаеніт працюватиме у промисловості, він може значно здешевити екологічно чисті енергетичні технології.

Відстань

Під час безпрецедентного експерименту дві групи вчених по обидва боки Атлантики відтворили матеріал, який раніше ніде на Землі не вироблявся.

Як повідомляє NPR, відтворення цієї потужної сполуки може мати величезні наслідки не тільки для виробництва високотехнологічного обладнання, а й для міжнародних відносин.

Названий тетратаеніт, з'єднання заліза і нікелю зазвичай здатне охолоджуватися протягом мільйонів років, поки воно перекидається в астероїдах. Як зазначається в прес-релізі Кембриджського університету, дослідники, які працювали в тандемі з Північно-східним університетом Бостона, виявили, що якщо додати суміш фосфор, то можна отримати синтетичний тетратаеніт.

Золото трейдера

Окрім того, що вчені синтезували мінерал з космосу, це дійсно приголомшливо, відкриття синтетичного тетратаеніту також величезне, тому що його можна використовувати як альтернативу рідкісноземельним мінералам, цим цінним і важко видобутим матеріалам, які використовуються у виробництві надпотужних «постійних магнітів», які використовуються у різних технологіях, від електромобілів до експериментів НАСА.

За останні кілька десятиліть Китай домінував на ринку рідкісноземельних елементів, тому що багато з цих мінералів знаходяться на околицях його материкової частини, а також має недорогі виробничі потужності та робочі місця для проведення трудомісткого процесу їх вилучення з інших сполук.

Збільшити

Однак з новим синтезом тератаеніту може відкритися майбутнє за межами ринку рідкісноземельних елементів, на якому домінує Китай, оскільки, як зазначив експерт, який розмовляв з NPR, його можна використовувати як заміну для більшості компонентів постійних магнітів.

Лаура Льюїс з Northeast застерігає від передчасного оптимізму, заявивши, що необхідно провести достатню кількість випробувань, щоб переконатися, що синтетичний матеріал такий самий корисний, як і той, що міститься в метеоритах, і навіть у цьому випадку пройде ще не менше п'яти років, а можливо, і восьми, перш ніж він «втисне газ» для виробництва з ним.

Проте це дає захоплюючий погляд на те, як космічні матеріали можуть допомогти нам тут, на Землі, і, сподіваємося, також призведуть до деяких позитивних міжнародних подій.

Джерела: NPR