НАСА виявило дорогоцінне каміння на Марсі

НАСА
Марсохід НАСА Curiosity виявив багаті водою ореоли розломів у кратері Гейла.

Вчені вважають, що виявили схованку з дорогоцінним камінням на поверхні Марса.

Ні, ми не говоримо про алмази. Згідно з дослідженням, опублікованим минулого місяця в Журналі геофізичних досліджень: планети групою вчених з Університету штату Арізона та НАСА, кратер Гейла на Червоній планеті рясніє опалами.

Давайте не заважатимемо: прикраса, прикрашена дорогоцінним камінням з іншої планети, звучить як найхолодніший вигин у Сонячній системі. Але це відкриття має наукове значення, яке передбачає, що величезні запаси води у цьому районі було виявлено набагато раніше, ніж ми думали раніше. Це означає, що відкриття може також змусити нас переписати теорію стародавнього життя на Марсі.

За останні кілька років дослідники виявили на знімках, зроблених марсоходом НАСА Curiosity, "ореоли зламів" світлішого каменю, які, за їхнім припущенням, в основному складаються з опала, блакитного гідратованого мінералу.

Але тепер виявилося, що ці поховані багатства набагато більші, ніж вважалося раніше, згідно з новим дослідженням, і їх можна знайти по всьому кратеру Гейла, великому дну стародавнього озера, яке Curiosity назвав своїм будинком для останнього десятиліття.

"Наш новий аналіз архівних даних показав разючу подібність між усіма ореолами розломів, які ми спостерігали набагато пізніше в ході місії", — заявив провідний автор Тревіс Габріель, науковий співробітник з докторським ступенем у штаті Арізона. "Побачити, що ці мережі розломів були настільки поширені та, ймовірно, переповнені опалом, було неймовірно".

Відкриття особливо інтригує з огляду на те, що опали утворюються при розчиненні кремнезему у воді. Підповерхневі області кратера могли колись приховувати життя від суворих температур і радіації на поверхні — багато часу після того, як більша частина води вже зникла з поверхні планети.

"Враховуючи широку мережу розломів, виявлених у кратері Гейла, розумно очікувати, що ці потенційно придатні для життя підповерхневі умови поширилися і на багато інших районів кратера Гейла і, можливо, на інші регіони Марса", — йдеться у заяві Габріеля. «Це середовище мало сформуватися задовго до того, як висохли древні озера в кратері Гейла».

Замість того, щоб зрештою перетворитися на позаземну розкіш, це дорогоцінне каміння може навіть служити набагато важливішій меті. Оскільки воду та кремнезем, з яких складається опал, можна відносно легко розділити, вони потенційно можуть стати важливим джерелом води для майбутніх астронавтів, які подорожують поверхнею Марса.

Насправді одна трифутова секція розколотого ореолу може випустити приблизно 1,5 галона води в межах верхньої частини поверхні, що дослідники змогли продемонструвати в експериментах.

Коротко кажучи, опал сягає зовсім іншого періоду історії Марса, що дозволяє припустити, що деякі інші несподівані регіони Червоної планети можуть досі рясніти водою — приваблива перспектива для майбутніх астронавтів.

Джерела: Університет штату Арізона