Орбітальний апарат НАСА виявив «загадкові форми» усередині марсіанських кратерів

НАСА
Але є можливе пояснення дивацтва, поміченого на зображеннях НАСА.

Загадкова планета

Орбітальний апарат NASA Mars Reconnaissance Orbiter зробив знімки "загадкових форм" усередині масивних кратерів, як написав у своєму блозі минулого тижня член команди MRO Пол Гейсслер.

Відкриття, про яке свідчать чудові зображення, зроблені камерою HiRise компанії MRO, зацікавило вчених. Гайслер і його команда вважають, що сліпучі візерунки, вигравірувані на марсіанській поверхні, можуть бути постійними мітками, залишеними марсіанським льодом, нагрітим Сонцем, і захоплюючим поглядом на велику і багату водою історію планети.

Зображення: NASA/JPL-Caltech/UA Arizona

Крижані тераси

Відкладення було виявлено лише всередині кратерів на північних рівнинах Аравія Терра – великої, сильно еродованої та покритої кратерами області на північ від екватора.

Цікаво, що не у всіх кратерах цього регіону виявлено залишки цих загадкових відкладень. За словами Гайслера, вони виявлялися лише у кратерах діаметром 2000 футів і більше, а не у кратерах діаметром приблизно 1500 футів і менше.

«Відкладення мають горизонтальні шари, які можуть бути шарами чи терасами», — написав він. «Відкладення також мають радіальну смугастість, утворену невеликими яскравими гребенями».

Гейслер та його команда підозрюють, що ці загадкові особливості викликані перетворенням багатого льодом матеріалу з твердого стану на газоподібний, причому кожна тераса є окремим етапом цього процесу.

Вчені вважають, що Марс колись був кишів водою, яка пізніше перетворилася на лід, що просочується на посушливу поверхню планети за мільярди років.

"Можливо, більші кратери проникли в ґрунтові води на глибину від [147] до [196 футів] нижче поверхні та були затоплені після утворення", — йдеться у повідомленні в блозі.

Щаслива особа

Зникнення марсіанського льоду призводить до того, що згодом формуються різноманітні захоплюючі пейзажі.

Вважається, що інші кратери, такі як "Щасливе обличчя", виявлене в крижаній області південного полюса Марса, утворилися в результаті сублімації інею протягом багатьох років.

Хоча ми не можемо точно сказати, що стоїть за цими останніми загадковими спостереженнями, вони дають ще один захоплюючий погляд на відкриття, які орбітальний апарат НАСА все ще може нам зробити, попри те, що його було запущено понад 17 років тому.

Джерела: CNET