У вчених погані новини про всі ці енергоефективні світлодіоди

Science Advances
Повсюдне впровадження більш холодних і блакитних світлодіодів може не коштувати енергії, яку вони економлять, якщо вони завдають такої шкоди навколишньому середовищу та нашому власному життю.

Пролити світло

Ми всі чули про проблеми синього світла: не дивіться в телефон або комп'ютер перед сном, тому що вам буде важче заснути. І згідно з новим дослідженням, опублікованим у середу в журналі Science Advances, ця проблема може виходити за рамки вашого особистого сну і торкатися значно масштабніших екологічних проблем.

Вивчаючи спектральний склад освітлення континенту за допомогою зображень, отриманих з Міжнародної космічної станції, дослідники виявили, що енергоефективніші світлодіодні лампи з більшою видимістю швидко замінюють натрієві лампи старої школи для зовнішнього використання в Європі, приносячи з собою деякі ненавмисні, але радикальні наслідки.

Зосередивши увагу на придушенні мелатоніну — гормону, який регулює цикли сну, видимості зірок та реакції комах на світ, дослідники виявили, що всі категорії були порушені негативно. Рівень придушення мелатоніну у людей зріс з 2013 року, зірки стали менш помітними, а реакція комах на світ неприродно змінилася.

"Ця тенденція значно підвищує ризик шкідливого впливу на екосистеми", — заявляють дослідники.

Яскравий фон

Справді, вважається, що синє світло пригнічує вироблення мелатоніну в організмі. А оскільки він поширюється по всьому ландшафту, неважко уявити, чому це може мати несприятливі наслідки для людей і тварин, або, говорячи словами дослідження, «значні біологічні наслідки».

А як щодо передбачуваних переваг світлодіодів? Чи варто їм потопати ніч у клінічній білизні? Дослідники так не гадають.

"Переваги, які світлодіодні технології можуть забезпечити для вуличного і, зокрема, вуличного освітлення, широко звеличуються", — заявляють вони, зазначаючи, що заяви про більш високу енергоефективність порівняно з уже досить ефективними натрієвими лампами "досить залежать від контексту ". з посиланням на кілька досліджень.

Схоже, що більш жовті та теплі вогні краще висвітлюють ніч, не порушуючи довкілля. Чи означає це використання старих натрієвих ламп або просто перехід на тепліші світлодіоди, нам доведеться почекати та подивитися.

Джерела: Science Advances