НАСА знайшло на Місяці ями, де завжди комфортна температура

НАСА
"Люди еволюціонували, живучи в печерах, і ми, можливо, повернемося в печери, коли житимемо на Місяці". (це) Девід Пейдж

Група дослідників, фінансованих НАСА, виявила таємничі «ями» на поверхні Місяця, температура яких, згідно з новим комп'ютерним моделюванням, становить близько 63 градусів за Фаренгейтом (~17 °C).

Іншими словами, ці кишені можуть послужити чудовим місцем для відпочинку майбутніх астронавтів, враховуючи, що температура на місячній поверхні зазвичай коливається від 260 градусів за Фаренгейтом до мінус 280 градусів за Фаренгейтом. Ями також могли б захистити майбутніх поселенців від дощів мікрометеоритів та безжального сонячного випромінювання.

Є також приваблива ймовірність того, що ями ведуть до більш великих печерних структур, залишених стародавніми потоками лави, що вчені підозрювали деякий час, але не могли підтвердити.

"Близько 16 з більш ніж 200 ям, ймовірно, являють собою лавові труби, що обрушилися", — говорить Тайлер Хорват, аспірант планетології Каліфорнійського університету в Лос-Анджелесі й провідний автор нової статті, опублікованої в журналі Geophysical Research Letters.

Хорват та його колеги використовували дані, зібрані космічним апаратом NASA Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO), який з 2009 року проводить докладні вимірювання, у тому числі теплові зображення місячної поверхні.

«Місячні ямки — це дивовижна особливість місячної поверхні», — сказав у своїй заяві вчений LRO Ноа Петро. «Знання того, що вони створюють стабільне теплове середовище, допомагає нам намалювати картину цих унікальних особливостей Місяця та перспективу їх вивчення одного прекрасного дня».

Учені впевнені, що принаймні деякі з цих ям мають виступи, а за ними, можливо, ховаються лавові печери. Якщо теорія підтвердиться, печери можуть стати чудовим притулком для майбутніх поселенців, а ями — легким шляхом усередину.

Команда підозрює, що той факт, що ці ями затінені від сонця, дозволяє підтримувати в них постійну, сприятливу для людини температуру, утримуючи тепло вночі та захищаючи від надто сильного тепла вдень.

Дослідники вже вигадують способи досліджувати ці передбачувані лавові трубки на місячній поверхні за допомогою роботів та дронів.

Європейське космічне агентство також вивчає способи розкриття підземних секретів Місяця від відправлення дистанційно керованих апаратів до місій з екіпажем.

Це дражливий погляд на те, на що одного разу може бути схоже заселення Місяця, оскільки ці ями можуть бути найкращим місцем для пошуку місця для виживання.

"Люди еволюціонували, живучи в печерах, і ми, можливо, повернемося в печери, коли житимемо на Місяці", – йдеться у заяві співавтора дослідження Девіда Пейджа.

Джерела: НАСА