Вчені відкривають запечатаний контейнер після останньої висадки на Місяць

European Space Agency
Спеціалізований інструмент, створений ESA, відкриє місячний ґрунтовий контейнер з Аполлона 17, якого не торкалися майже 50 років.

Що за газ

Згідно з новим прес-релізом ЄКА, вчені Європейського космічного агентства (ЄКА) відкривають цього місяця різдвяний подарунок з Місяця 50-річної давності.

У четвер Європейське космічне агентство оголосило, що команда готова використати спеціально створений пробійник, щоб відкрити контейнер з місячним ґрунтом з місії Apollo 17 1972 — останнього на цей момент польоту НАСА на Місяць. Отвір дозволить витягувати дорогоцінні місячні гази, які, можливо, збереглися у зразку.

«Відкриття та аналіз цих зразків зараз, з технічними досягненнями, досягнутими з часів Аполлонової епохи, може дозволити зробити нові наукові відкриття на Місяці», — заявила в прес-релізі Франческа Макдональд, науковий керівник проєкту ESA з внеску в ANGSA. ” Це також може надихнути та інформувати нове покоління дослідників».

Відкривачка для банок

Згідно з повідомленням, ЕКА вперше бере участь у відкритті зразків ґрунту Apollo Moon.

Астронавт Джин Сернан зібрав зразок на Місяці з "зсувного родовища", яке каскадом спускалося в долину Таурус-Літтроу, геологічну споруду неподалік місця посадки групи. Сернан вбив у поверхню циліндричну трубу діаметром 70 см, щоб витягти зразок місячного ґрунту.

ЄКА жартома називає інструмент для проколювання, створений за 16 місяців, «відкривачкою для банок Аполлона» і сподівається винести уроки, які допоможуть у майбутніх місіях на Місяць та Марс. Отримання додаткових відомостей про поверхню Місяця, газ, що є на супутнику Землі, а також про те, як найкраще утримувати та повертати зразки, може навіть допомогти у майбутній програмі НАСА Artemis Artemis та ініціативі ЄКА з дослідження Місяця, відомої як Prospect.

Ми сподіваємося, що знахідки всередині будуть більш захоплюючими, ніж "Місячний куб", який, швидше за все, лише камінь, але ми в будь-якому випадку будемо перевіряти новини. Зразок Місяця 50-річної давнини надто крутий, щоб ігнорувати його, навіть якщо не виявлено нічого нового чи шокуючого.

Джерела: ЄКА